اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور خبر داد

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان با اجرای قوانین جدید

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور گفت: تصمیم گرفته شده تا در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور از قوانین جدید استفاده شود تا کشتی‌گیران به نوعی از بی‌تحرکی سال‌های اخیر خارج شوند.

مسابقات کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان با اجرای قوانین جدید

رضا لایق در حاشیه برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور که در قزوین در حال برگزاری است، در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در این مسابقات کشتی‌گیران استان‌های مختلف کشور با آمادگی کامل حضور پیدا کردند و به همین دلیل این رقابت‌ها در بالاترین سطح ممکن خود در حال برگزاری است.

وی افزود: با توجه به اینکه نفرات برتر این رقابت‌ها جواز حضور در اردوی نخست تیم ملی کشتی کشورمان را کسب می‌کنند، همه کشتی‌گیران مطرح کشور به غیر از کشتی‌گیران المپیکی و ملی پوشان حاضر در جام جهانی کشتی در این مسابقات حضور پیدا کرده‌اند.

عضو فنی کمیته برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور همچنین گفت: در این دوره از رقابت‌ها با دستور رسول خادم مدیر فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشورمان مقرر شد تا قوانین تغییر پیدا کند و به نوعی کشتی‌گیران تحرک بالاتری را از خود بر روی تشک کشتی نشان دهند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه مقررات جهانی کشتی فیلا در سه تایم دو دقیقه‌ای برگزار می‌شود و به نوعی کشتی‌گیران با توجه به اینکه اگر پای حریف خود را از تشک بیرون کنند امتیاز به دست می‌آورند، همین امر به نوعی برخی از ورزشکاران این رشته ورزشی را کم کار کرده است و آنان تلاش می‌کنند به هر طریقی که شده با هل دادن از حریفان امتیاز بگیرند.

لایق اشاره داشت: به همین دلیل تصمیم گرفته شد در این رقابت‌ها از قوانین جدید استفاده شود تا کشتی‌گیران به نوعی از بی‌تحرکی سال‌های اخیر خارج شوند تا دوباره شاهد مرور فن‌های زیبا و جذاب سال‌های دور این رشته پهلوانی در کشور باشیم.

وی برگزاری رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی بزرگسالان کشور را به نوعی ویترین مسابقات این رشته ورزشی دانست و افزود: در این رقابت‌ها همه کشتی‌گیران با آمادگی کامل حضور پیدا خواهند کرد تا بتوانند با نشان دادن قابلیت‌های خود نظر کادر فنی را برای حضور در تیم ملی جلب کنند.

انتهای پیام/77004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول