اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته چهارم صورت می‌گیرد

صبا ـ فولاد ماهان؛ جدال مدعیان قهرمانی در لیگ برتر کشتی

خبرگزاری فارس: تیم کشتی فرنگی صبای قم در دیداری حساس از رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور به مصاف تیم فولاد ماهان اصفهان می‌رود.

صبا ـ فولاد ماهان؛ جدال مدعیان قهرمانی در لیگ برتر کشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، پیکارهای این فصل لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور با شرکت پنج تیم برگزار می‌شود و تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از رقابت‌ها در تلاش برای کسب عنوان قهرمانی به شکل دوره‌ای با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بدین ترتیب جدال پنج مدعی برای تصاحب عنوان قهرمانی پیکارهای این فصل لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور هشت هفته به صورت رفت و برگشت به طول می‌انجامد و هر تیم چهار مسابقه در خانه و چهار رقابت در میهمانی حریفان خواهد داشت.

تیم‌های فولاد ماهان اصفهان، هیئت کشتی خوزستان، صبای قم، پرسپولیس تهران و هیئت کشتی فارس پنج تیم حاضر در این فصل لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور هستند که به صورت جسته و گریخته تاکنون دیدارهای خود را برگزار کرده‌اند.

برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون کشتی در نحوه برگزاری مسابقات امسال لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور بسیار غیر اصولی و خارج از اصول حرفه‌ای برگزاری یک لیگ بوده است و تیم‌ها زمان و برنامه مشخصی برای رقابت‌های خود ندارند.

در حالی که فدراسیون کشتی از ماه‌ها قبل می‌دانست که کشورمان در روزهای آغازین اسفند ماه میزبان رقابت‌های جام جهانی 2013 کشتی فرنگی است و طبیعتا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان به صورت جدی درگیر این رقابت‌ها خواهد بود و زمان زیادی برای کسب آمادگی مناسب نیاز دارد، کاملا بی‌برنامه اقدام به طراحی برگزاری رقابت‌های لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور کرد.

همچنین سازمان لیگ فدراسیون کشتی به خوبی اطلاع داشت که بسیاری از چهره‌های مطرح تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات امسال لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور عضو تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان هستند و برای جام جهانی باید در اختیار تیم ملی باشند.

با این حال لیگ برتر کشتی فرنگی باشگاه‌های کشور برنامه‌ریزی و هفته‌های اول و دوم از دور رفت آن پیش از جام جهانی برگزار شد اما بعد از جام جهانی هرگز این رقابت‌ها با نظم ادامه نیافت چرا که بلافاصله فدراسیون کشتی تصمیم به برگزاری مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی بزرگسالان کشور کرد و بار دیگر لیگ برتر کشتی فرنگی به حاشیه رفت.

برخی تیم‌ها دو مسابقه انجام داده‌اند و بعضی از تیم‌ها نیز برای رقابت چهارم آماده می‌شوند و با این حال تیم کشتی فرنگی صبای قم بعد از لغو مسابقه‌اش با هیئت خوزستان به دلیل در پیش بودن پیکارهای قهرمانی کشور، باید روز بیست و هشتم اسفند ماه در قم از تیم فولاد ماهان اصفهان پذیرایی کند.

انتهای پیام/78002/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول