اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کویر ورامین میزبان نخستین تور خانوادگی سفری کشور شد

خبرگزاری فارس: نخستین تور خانوادگی سفری با حمایت اداره کل طبیعت‌گردی و معاونت گردشگری در ایام نوروز 92 اجرا می‌شود.

کویر ورامین میزبان نخستین تور خانوادگی سفری کشور شد

مدیرکل اداره طبیعت گردی و معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با بیان این خبر عنوان کرد: نظر به اهمیت کانون خانواده، راه‌اندازی و حمایت از تورهای خانوادگی بخشی از برنامه‌های اصلی اداره کل طبیعت گردی به شمار می‌آید؛ از این رو اجرای نخستین تور خانوادگی سفری با همکاری بخش خصوصی در ایام نوروز 92 اجرایی می‌شود.

محمدعلی فیاضی با بیان اینکه موسسه طبیعت گردی آخشیگان هم‌اکنون مجری نخستین تور خانوادگی طبیعت گردی است؛ افزود: در این تور صاحبان خودروهای دو دیفرانسیل می‌توانند در گروه حداکثر 15 اتومبیل با حضور اعضای خانواده و اقوام خود، بازدید از کویرهای مرکزی کشور را تجربه کنند.

وی همچنین درباره هزینه شرکت در تور سفری خانوادگی بیان داشت: با توجه به اینکه هزینه تور ویژه هر خودروی دو دیفرانسیل دریافت و تقسیم بر تعداد افراد می‌شود؛ لذا اقتصاد خانواده نیز در نخستین تور خانوادگی لحاظ شده است.

مدیرکل اداره طبیعت‌گردی با بیان اینکه توجه به آموزش نیز یکی از اصلی ترین محورهای برگزاری تور مذکور به شمار می‌آید؛ اضافه کرد: مباحث نحوه رفتار در طبیعت، آشنایی با گیاهان و طبیعت کویر، امداد و نجات، ستاره‌شناسی و ... در قالب طرح آموزشی «طبیعت، سلامت و اقتصاد خانواده» هنگام برگزاری تور تدریس می‌شود.

فیاضی در پایان درباره مسیر برگزاری تور سفری خاطرنشان کرد: مبدأ این تور خانوادگی از تهران به سمت گرمسار، کویرهای این منطقه، سنگ فرش شاه عباسی، ملک‌آباد، اکو کمپ کویری متین‌آباد، کاروانسرای مرنجاب، قصر بهرام، حوض سلطان و بازدید از سایر جاذبه‌های گردشگری متنوع دیگر می‌باشد.

انتهای پیام/2462/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول