اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی خبر داد

فعالیت 54 هزار نفر در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: 54 هزار نفر، مانند هیئت‌های نظارت، عوامل اجرایی، نیروهای ستادی و پشتیبانی برای برگزاری بهتر انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌رضوی تلاش می‌کنند.

فعالیت 54 هزار نفر در برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی خراسان‌رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در همایش هیئت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان‌های خراسان‌رضوی اظهار داشت: باید با پایبندی به قانون، در راستای هرچه باشکوه‌تر برگزار کردن این انتخابات تلاش کنیم.

وی ادامه داد: نظام سلطه و استکبار در قالب شبکه‌های اجتماعی و سازمان عملیات روانی خود سعی دارد، مردم را از حضور در صحنه انتخابات ناامید کند.

استاندار خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: برجسته کردن مشکلات معیشتی، تحریک احساسات مردم، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای و اقلیت‌ها به ویژه در شهرستان‌های تلفیقی، القای ناکارآمدی نظام و فتنه‌انگیزی، از جمله ابزارهایی است که دشمن از آن برای حضور نیافتن مردم در انتخابات استفاده می‌کند.

فروزان‌مهر تصریح کرد: در این شرایط، مهم‌ترین وظیفه مسئولان برنامه‌ریزی و تلاش برای حفظ همدلی، آرامش و تقویت یکپارچگی جامعه است.

وی عنوان کرد: برگزاری انتخاباتی پرشور و گسترده، برگ برنده‌ای برای کشور در تمام عرصه‌ها به ویژه عرصه‌های بین‌المللی است.

فروزان‌مهر یادآور شد: در این راستا مهم‌ترین وظیفه دست اندرکاران انتخابات، برنامه‌ریزی برای حضور و مشارکت گسترده مردم و صیانت از رأی آنان است.

استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه قطب نمای نظام و انقلاب به دست ولی امر مسلمین است، تأکید کرد: باید تمام رویکردها و اقدامات ما در انتخابات آینده، متناسب با جهت‌گیری‌ها و منویات مقام عظمای ولایت باشد.

فروزان‌مهر، شرایط پیش‌ روی کشور را با توجه به طراحی نظام استکبار پیچیده‌تر از فضای فتنه 88 توصیف کرد و گفت: با وجود تمام توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی‌های دشمنان، بصیرت، هوشیاری و حرکت مردم بر مدار ولایت سبب خلق حماسه‌ای ماندگار و ثبت برگ زرین دیگری در تاریخ سراسر افتخار انقلاب اسلامی می‌شود.

وی اذعان داشت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در 73 شهر و دو هزار و 513 روستای بالای 20 خانوار برگزار می‌شود.

فروزان‌مهر افزود: حدود 14 هزار نفر در این دوره با رأی مردم انتخاب می‌شوند که هشت هزار و 501 نفر عضو اصلی و پنج هزار و 469 نفر عضو علی‌البدل هستند.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به پیش‌بینی چهار هزار و 287 شعبه اخذ رأی برای خراسان‌رضوی، تصریح کرد: با برگزاری این انتخابات، دو هزار و 586 شورا در سطح خراسان‌رضوی تشکیل می‌شود.

فروزان‌مهر خاطرنشان کرد: حدود 54 هزار نفر، مانند هیئت‌های نظارت، عوامل اجرایی، نیروهای ستادی و پشتیبانی برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات تلاش می‌کنند.

استاندار خراسان‌رضوی اظهار داشت: برابر قانون و برنامه زمان‌بندی انتخابات، ثبت‌نام از کاندیدای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، 21 فروردین سال آینده همزمان با سراسر کشور از طریق دفاتر پیشخوان دولت آغاز و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: افراد پس از ثبت‌نام باید برای تکمیل پرونده به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه کنند.

استاندار خراسان‌رضوی متذکر شد: در بررسی صلاحیت افراد باید مستدل و دقیق عمل شود و از هیئت‌های نظارت در انتخابات انتظار می‌رود تا نسبت به بررسی و اعلام نظر در مهلت قانونی برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی از هیئت‌های نظارت خواست تا با هماهنگی فرمانداران و بخشداران در مهلت قانونی برای تشکیل هیئت‌های اجرایی اقدام قانونی لازم را به عمل آورند.

استاندار خراسان‌رضوی همچنین بر رصد وقایع و تخلفات احتمالی نامزدها از سوی هیئت‌های نظارت تأکید کرد.

وی با بیان اینکه استان آمادگی کامل برای اجرای انتخابات را دارد، گفت: ستاد انتخابات و کمیته‌های شش‌گانه ذیل آن تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

فروزان‌مهر افزود: برنامه زمان‌بندی انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ شده، نیروی انسانی آموزش‌های لازم را فراگرفته و امکانات و ملزومات، صندوق‌های اخذ رأی و تعرفه‌ها به میزان لازم، پیش‌بینی و مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه جدیدترین نسخه قانون انتخابات به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها ابلاغ شده، خواستار نظارت بر فرآیند اجرای انتخابات، شامل قبل، حین و پس از اخذ رأی شد.

فروزان‌مهر در پایان خواستار برخورد با تخلفات احتمالی نامزدها و تبلیغات زود هنگام آنان شد و بر رعایت اصل بی‌طرفی از سوی مجموعه‌های نظارتی و مدیران دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

انتهای پیام/70002/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول