اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی جبهه پایداری:

جبهه پایداری منتقد جدی دولت دهم است/ حضور سیاسی پرخرج در عرصه انتخابات روا نیست

خبرگزاری فارس: سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه دولت دهم با وجود تلاش‌های زیاد خود، کاستی‌های فراوان دارد، گفت: جبهه پایداری منتقد جدی دولت دهم است.

جبهه پایداری منتقد جدی دولت دهم است/ حضور سیاسی پرخرج در عرصه انتخابات روا نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کامران باقری‌لنکرانی در همایش منطقه‌ای استان‌های خراسان‌شمالی، رضوی و جنوبی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با عنوان بصیرت و پایداری در حسینیه نصرت اظهار کرد: انتقادهای زیادی به جبهه پایداری شده است.

وی ادامه داد: این که چرا جبهه پایداری به دنبال جذب حداکثری، دفع حداقلی و وحدت عمومی نیست؟ و نباید جبهه پایداری خود را محدود و معدود به تعداد کمی اصولگرا کند.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه انتخابات به معنی رأی و انتخاب فردی اصلح است، خاطرنشان کرد:‌ در انتخابات عقل و شرع حکم می‌کند که فرد اصلح را انتخاب کنیم؛ اینکه عده‌ای کثیر را بدون شناخت، اعتماد و صلاحیت به دور خود جمع کنیم امری پسندیده نیست.

باقری‌لنکرانی تصریح کرد:‌ کسی که با عنوان اصلح در عرصه انتخابات ریاست جمهوری حاضر می‌شود؛ باید دلبستگی عمیقی به اعتقادات و فرمانبری از مقام معظم رهبری داشته و آرمانگرایی را پیشه خود کند.

وی عنوان کرد: کارآمد بودن و داشتن کارنامه درخشان در مسیر انقلاب اسلامی نیز از ملاک‌های مهم رئیس جمهور اصلح و کارآمد به شمار می‌رود.

سخنگوی جبهه پایداری یادآور شد: اگر با این نگاه و ادبیات، رئیس جمهور اصلح را انتخاب کنیم؛ شاهد مرتفع شدن بخش عظیمی از دغدغه‌ و مشکلات فعلی خواهیم بود.

باقری‌لنکرانی با تأکید بر اینکه جبهه پایداری انتقادهای زیادی به دولت دهم دارد، متذکر شد: طبق قانون اساسی، رئیس جمهور باید پاسدار احکام اسلامی باشد که متأسفانه سستی و تزلزل در پاسداری از احکام اسلامی را در ریاست جمهوری فعلی شاهد هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت نهم گفت: برای جلب آراء نباید خلاف شرع کرد؛ ریاست جمهوری منصبی نیست که با انشاء گفتن و صحبت کردن موضوع حل شود؛ بلکه ریاست منصبی اجرایی بوده و رئیس جمهور باید توان اجرایی داشته باشد.

سخنگوی جبهه پایداری  با اشاره به تقلب گفتمانی در انتخابات اذعان داشت: حضور برخی در جریان انتخابات برای احیای مسیر گذشته و بازگشت به هشت سال پیش است؛ این تقلب گفتمانی پسندیده نیست و باید حرکت‌ها در مسیر احیا و اصلاح باشد؛ نه ارجاع به مسیر گذشته.

وی تأکید کرد: جبهه پایداری با وجود تلاش‌های بی‌شائبه دولت دهم به طور جدی به آن انتقاد دارد؛ پاسداری احکام اسلامی توسط رئیس جمهور به شکل شایسته صورت نگرفته؛ حاشیه‌سازی در دولت دهم بیداد می‌کند و مهم‌ترین و اصلی‌ترین انتقاد، سوءاستفاده از امکانات دولتی برای ترویج و تبلیغ شخصی است.

باقری‌لنکرانی ادامه داد: همچنین در دولت دهم شاهد این هستیم که مدیریت اقتصادی دچار وادادگی شده و تصمیمات اقتصادی با فاصله و ضریب تغییر بالا علاوه بر اینکه مطلوب نبود، کارآمدی دولت دهم را نیز زیر سؤال می‌برد.

وی اضافه کرد: ما منتقد جدی دولت دهم هستیم و موضوع انتقاد ما این است که رفتار دولت دهم مشابه گفتمان کارگزاران شده است؛ همچنین رسیدگی به قشر برخوردار علاوه بر شعارهای بسیار، کم‌رنگ بوده است.

سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه این جبهه از رئیس جمهور و رئیس مجلس به دلیل داستان یکشنبه کذایی انتقاد دارد، عنوان کرد: باید فضا را از تشنج و تنش دور کنیم.

وی از جریان 22 بهمن قم در سال جاری یاد کرد و متذکر شد: این جریان با جبهه پایداری ارتباطی نداشته و جبهه معتقد به اعتراض قانون‌مند است.

باقری‌لنکرانی تصریح کرد: باید تقوای سیاسی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و سیاست عین دیانت باشد؛ نه اینکه برخی دین خود را سیاسی کنند.

به گفته سخنگوی جبهه پایداری، روا نیست که در عرصه انتخابات حضور سیاسی پرخرج، مسرفانه و با تزویر داشته باشیم.

 

انتهای پیام/70023/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول