اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شاهرود:

قدرت نرم جهان باید از آن اسلام شیعی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت شاهرود گفت: قدرت نرم جهان باید از آن اسلام شیعی باشد؛ چراکه همه معارف، بصیرت و ارزش‌های اصیل و ناب از این تفکر نورانی است.

قدرت نرم جهان باید از آن اسلام شیعی باشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام عباس امینی جمعه‌شب در گردهمایی طلاب و روحانیان شاهرود که با حضور بیش از 150 نفر در حسینیه الزهرا(س) شاهرود برگزار شد، در سخنانی با اشاره به سه موضوع اظهار داشت: سه موضوع را در این جمع نورانی و باطراوت توضیح می‌دهم؛ اول اینکه انقلاب اسلامی مهم‏ترین حادثه قرن است.

وی ادامه داد: دوم اینکه نظام شجره طیبه صالحین باید مورد توجه قرار گیرد و سوم اینکه مردم مؤلفه‏های انتخابات آتی را بشناسند.

امام جمعه موقت شاهرود افزود: انقلاب اسلامی منحصر به ایران نیست؛ خوب است؛ تحلیل یک تحلیلگر رژیم صهیونیستی را بدانیم که گفت «مَثَل انقلاب اسلامی مانند یک سنگ است که داخل آب پرتاب می‏شود و باید جلوی شعاع آن را گرفت».

امینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نظام صالحین اظهار داشت: این نظام صالحین مورد تأکید مقام معظم رهبری، امام خامنه‌ای بوده و طرح و برنامه اصلی بسیج مستضعفین است.

امام جمعه موقت شاهرود تأکید کرد: باید این نظام براساس دستورالعمل و ابلاغیه، اما با دوستی، رفاقت و به صورت هیئتی انجام شود؛ صالح، اصلح و تربیت اسلامی سرلوحه کار صالحین است.

امینی ابراز داشت: باید صالح بپرورانیم و این خیلی مهم و مورد تأکید و اصرار است؛ این یک نظام برای تمدن‌سازی، تربیت، آموزش، فرهنگ و اهل بیت(ع) است.

وی افزود: باید این نظام را از عمق جان قبول و تقویت کرد و با تلاش، ما که علمدار مکتب اسلام و شیعه هستیم، این مسئولیت بزرگ را به خوبی انجام دهیم.

استاد اخلاق حوزه‌های علمیه شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری گفت: انتخابات را از چند جهت می‌توان مورد کنکاش قرار داد؛ باید روشنگری کرد؛ چراکه انقلاب ما مردمی‌ترین نظام دنیاست.

امینی خاطرنشان کرد: در 34 انتخاباتی که داشتیم، مردمی بودن خود را ثابت کرده‌ایم و این یک امتیاز برای انقلاب اسلامی است.

امام جمعه موقت شاهرود متذکر شد: انقلاب اسلامی با زعامت علما و مردم همیشه در صحنه معنی و مفهوم پیدا می‏کند و نباید وارد مصداق شویم و باید معیارها را بیان کنیم و مهم‏ترین موضوع برای ما حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

امینی عنوان کرد: در انتخابات باید معیار داشت و همیشه امام خامنه‌ای از قبل از انتخابات، شاخص‌ها را برای مردم و امت اسلامی بیان می‌کنند.

امام جمعه موقت شاهرود در پایان یادآور شد: این شاخص‌ها عبارتند از گفتمان انقلاب اسلامی، معنویت، ولایت‌پذیری و ارزش‌های اسلامی که همیشه مورد تأکید امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) است.

انتهای پیام/2249/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول