اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعتراض به جشن نوروز به قزوین رسید

انتقاد آیت‌الله باریک‌بین از برگزاری جشن نوروز تهران

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین از جشن نوروزی که در تهران برگزار و موجب تأسف افراد مؤمن شده است اظهار ناراحتی کرد و گفت: انقلاب ما برای حفظ ارزش‌ها است و نباید اجازه داد تا با انجام بعضی کارها، خانواده شهدا تأسف بخورند.

انتقاد آیت‌الله باریک‌بین از برگزاری جشن نوروز تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین در نماز جمعه امروز شهر قزوین که در مسجد النبی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: حضرت زینب (س) یکی از برجسته‌ترین بانوان اسلام بودند که به خوبی از اسلام شناخت داشته و عالم و مفسر دین بودند.

وی خاطرنشان کرد: در واقعه کربلا حضرت زینب (س) یک نمونه کامل استقامت بودند که در عاشورا و بعد از آن توانستند با پرستاری و کمک به مصدومان و شجاعت و صبوری بالا این واقعه عظیم را تحمل کنند.

باریک‌بین با اشاره به اینکه حضرت زینب (س) هم مادر شهید، هم دختر شهید، عمه شهید و خواهر شهید بودند و هم پرستاری حضرت سجاد (ع) را کردند، افزود: این بزرگوار با کار بزرگ خود باید همواره الگوی بانوان ما قرار بگیرد تا ادامه دهنده این راه باشند و بتوانند از این بانوی بزرگ درس‌های زیادی بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: به دلیل اینکه حضرت زینب (س) در زمان واقعه عاشورا و بعد از آن پرستار مصدومان بودند، روز ولادت این بانوی بزرگ را روز پرستار نام گذاشتند تا زحمات این قشر زحمتکش را بیشتر بدانیم.

وی همچنین اضافه کرد: مسئولان باید به فکر پرستاران باشند تا کم‌ترین کمبودی را در زندگی نداشته باشند زیرا این قشر بیشترین خدمت‌رسانی را به افرادی که در بیمارستان‌ها هستند می‌کنند.

امام جمعه شهر قزوین گفت: 26 اسفند سالروز وفات سید احمد خمینی است که باید یاد و خاطره این مرد را همواره زنده نگه داریم.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری همچنین اضافه کرد: این مرد همیشه یار و یاور امام خمینی (ره) در مراحل سخت بوده و مشاور امین برای امام به حساب می‌آمد.

باریک‌بین در ادامه با بیان اینکه اسراف نکردن در ایام نوروز از واجبات است عنوان کرد: سال 92 باید بتوانیم اخلاق‌های بد را از بین ببریم و به معنویات بیشتر توجه کنیم تا بتوانیم با شروع سال جدید از بدی‌ها فاصله بگیریم.

امام جمعه شهر قزوین افزود: کسانی که وضع مالی خوبی دارند باید از مستمندان دستگیری کنند تا آنها هم عید خوبی را تجربه کنند و این اتفاق موجب خوشحالی آنها خواهد شد و هم حفظ آبروی مومن از واجبات است که باید همیشه رعایت شود.

 باریک‌بین در ادامه از جشن نوروزی که در تهران گرفته شد و موجب تأسف افراد مومن شده است اظهار ناراحتی کرد و گفت: کشور اسلامی ما برای این مهم انقلاب کرد تا ارزش‌های اسلامی پایدار بماند ولی برخی با بعضی از کارها موجب تأسف خوردن خانواده‌های شهدا شده‌اند.

 وی همچنین با اشاره به اینکه باید از رزمندگان دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا به واسطه صبر در هشت سال دفاع مقدس تقدیر شود خاطرنشان کرد: مسئولان اجرایی کشور باید با هرگونه مراسمی که دل آزردگی برای مردم مومن ما به وجود می‌آورد، برخورد کنند.

باریک‌بین تصریح کرد: باید حرمت مراجع و علما را حفظ کرد زیرا اینان از انحراف در جامعه می‌توانند جلوگیری کنند.

انتهای پیام/77010/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول