اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

مکتب اسلام دریایی است که جمع زیادی از بزرگان در آن قلم زدند

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکتب اسلام دریایی است که جمع زیادی از بزرگان در آن قلم زدند که باید برای تک تک این بزرگان باید جداگانه مراسم گرفت

مکتب اسلام دریایی است که جمع زیادی از بزرگان در آن قلم زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید محمد حسینی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت مجله درس‌هایی از مکتب اسلام در سالن اجتماعات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در زمانی که فرهنگ غرب در کشور ترویج می‌شد، نشریات مستهجنی چاپ می‌شد که این نشریه نوری در تاریکی و چشمه‌سار زلالی در بیابانی بود که تشنگان به دنبال آب حیات می‌گشتند.

وی با اشاره به آشنایی خود با این نشریه گفت: شبکه توزیع این نشریه مردمی بود و هرکجا که مبلغ و روحانی می‌رفت این نشریه را توزیع می‌کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: این نشریه نقش منحصر به فرد داشت و زبان گویای حوزه علمیه بود هرچند نشریه‌ای با عنوان ندای حق آن روزها در تهران منتشر می‌شد اما چون پشتوانه علمی داشت و مرجعیت حامی آن بود مورد استقبال گسترده مردمی بود.

وی ادامه داد: از هزار شماره تا 120 هزار نسخه از این مجله منتشر شد و امروز اگر این مراسم برگزار شده برای این است که این نشریه با قدرت استمرار یابد.

حسینی بیان کرد: نشریه‌ای که توانسته 54 سال فعالیت کند و قدمت داشته باشد باید با کمک اهل ایمان استمرار داشته باشد.

وی ابراز داشت: این نشریه نهالی بوده که با اخلاص بزرگانی چون آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی غرس شد و این شجره طیبه به درخت تناوری تبدیل شد که این همه افراد از ثمرات آن استفاده کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: مکتب اسلام دریایی است که جمع زیادی از بزرگان در آن قلم زدند که باید برای تک تک این بزرگان جداگانه مراسم گرفت و امروز برای دو نفر از بزرگانی که در آن زمان غربت دینی با قلم شیوای خود اسلام را معرفی کرده و پاسخگوی سئوالات بودند این مراسم تعبیه شده است.

وی با اشاره به سخنان مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی در تایید نشریه درس‌هایی از مکتب اسلام عنوان داشت: این نشریه در زمانی که دین را افیون ملت‌ها معرفی کرده بودند، چراغ روشنی شد که توانست تأثیرگذاری بالایی داشته باشد و حتی افراد متمکن آن را حمایت کنند.

حسینی، امام موسی صدر، مرحوم دوانی، آیت‌الله نوری همدانی، واعظ زاده خراسانی، مرحوم عمید زنجانی، علامه طباطبایی، زین‌العابدین قربانی، خسروشاهی، حجتی کرمانی، شهیدان مطهری، قدوسی، باهنر و مفتح از جمله نویسندگان این نشریه برشمرد.

وی ادامه داد: یکی از برکات این نشریه آن است که بسیاری از سلسله مقالات درج شده در آن مانند «سیری در نهج‌البلاغه» اثر شهید مطهری، «فروغ ابدیت» اثر آیت‌الله سبحانی، «مشرق زمین باید به پا خیزد» تألیف آیت‌الله مکارم شیرازی، «سوگند مقدس» اثر محمود حکیمی، «علت پیشرفت اسلام و انحطاط مسلمانان» اثر قربانی به صورت کتاب در آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این مجله پایگاهی برای تربیت نسلی از نویسندگان بود کسانی که جزو افتخارات کشور هستند.

وی در ادامه به ویژگی‌های علمی آیت‌الله مکارم شیرازی اشاره کرد و گفت: این مرجع تقلید در سن 18 سالگی بر کفایة‌الاصول حاشیه نوشته و در 24 سالگی اجازه اجتهاد گرفت.

حسینی با اشاره به برگزیده شدن تفسیر نمونه به عنوان تفسیر برگزیده به زبان فارسی در مراسم کتاب سال حوزه در سال جاری اظهار کرد: این مرجع تقلید دارای ذکاوت و هوش و فهم عمیق علمی است.

وی به شخصیت علمی آیت‌الله سبحانی و آثار و تألیفات ایشان اشاره کرد و گفت: آیت‌الله سبحانی فقیه، متکلم، فیلسوف، مورخ و اندیشمندی است که شاگردان بسیاری را تربیت کرد که هر یک امروز نقش‌آفرین و منشأ خیر و برکت هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تحسین آیت‌الله سبحانی توسط شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی گفت: ایشان دارای ژرف‌نگری و نگاه عمیقی در این زمینه بودند.

انتهای پیام/78001/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول