اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

50 درصد دانش‌آموزان اردبیل در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در حال حاضر 50 درصد دانش‌آموزان استان اردبیل در دوره متوسطه در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند.

50 درصد دانش‌آموزان اردبیل در هنرستان‌ها تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد محمودزاده در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد ضرورت گذراندن دوره‌های کارآموزی برای دانش‌آموزان سوم متوسطه اظهار داشت: ورود دانش‌آموزان دوم و سوم متوسطه به هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش زمینه اشتغال مولد آنها را فراهم می‌کند و ما از نظر پوشش تحصیلی دانش‌آموزان در هنرستان‌ها رتبه دوم کشوری را داریم.

وی با بیان اینکه استقبال دانش‌آموزان و خانواده‌ها از هنرستان‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای برای آموختن رشته‌های کاربردی بسیار مناسب است، ادامه داد: 60 تا 240 ساعت هر هنرجوی هنرستان با توجه به رشته تحصیلی باید در تابستان آموزش ببیند تا به مهارت‌های موردنظر دست پیدا کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل خاطرنشان کرد: در 19 منطقه آموزشی استان، 227 هنرستان و 7 هزار هنرجو مشغول تحصیل هستند که حدود 4 هزار نفر از آنها پسر و مابقی دختر هستند که در 54 رشته گروه صنعت، خدمات و کشاورزی تحصیل می‌کنند.

این مسئول با انتقاد از برخی بی‌توجهی دستگاه‌ها به این ظرفیت عظیم به ویژه در جذب هنرجویان و کارآموزان اضافه کرد: همچنان برخی از دستگاه‌های دولتی در این زمینه رغبت و علاقمندی برای جذب هنرجو ندارند که امیدواریم با برطرف شدن مشکل بیمه آنها، این رغبت و علاقمندی افزون‌تر شود.

وی عنوان کرد: ‌قرار است در برنامه پنجم توسعه، ظرفیت جذب هنرجویان به هنرستان‌ها به 75 درصد در دوره متوسطه برسد و در کنار این مهارت‌آموزی‌ها، تابستان فرصت مناسبی است تا مجموعه‌های فنی و حرفه‌ای، آموزش‌های عملی و کارورزی‌ها را در دستور کار قرار دهند.

نیازمندی فرهنگیان استان به 200 واحد برای نیروهای جدیدالورود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های آماده تحویل مسکن فرهنگیان در اردبیل به تعداد 760 واحد اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال تحصیلی امسال، این واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شوند؛ در مشگین‌شهر 128 واحد و خلخال 47 واحد آماده تحویل به فرهنگیان است.

محمودزاده متذکر شد: 92 واحد مسکن فرهنگیان در مشگین‌شهر، 60 واحد در پارس‌آباد، 95 واحد در نمین و 164 واحد در کوثر با پیشرفت 80 درصدی در حال اجراست که امیدواریم با تحویل آن بخشی از مشکلات فرهنگیان برطرف شود.

وی به نیازمندی 200 واحدی فرهنگیان جدیدالورود استان به سرپناه مناسب اشاره کرد و افزود: اگر بتوان از محل مسکن مهر این نیازمندی را جبران کرد؛ به یقین بخش عظیمی از دغدغه فرهنگیان برطرف می‌شود.

محمودزاده، مشکل خرید زمین با کاربری کشاورزی را از سوی تعاونی‌های مسکن فرهنگیان ناحیه دو،‌ سرعین، انگوت، هیر و ارشق یادآور شد و تصریح کرد: امیدواریم در قالب کمیته برنامه‌ریزی و کمیسیون ماده پنج، مشکل تغییر کاربری این اراضی برطرف شود تا بخش عظیمی از فرهنگیان بتوانند با حل این مشکل به ساخت و ساز واحد مسکونی در داخل محدوده شهر اقدام کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در پایان به رتبه عالی شورای آموزش و پرورش استان در دو سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: ‌این افتخار برای استان اردبیل قابل توجه است؛ چراکه ما با تشکیل جلسات مستمر و اجرای مصوبات توانسته‌ایم به این توفیق کشوری دست یابیم.

انتهای پیام/62006/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول