اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان خبر داد

رشد 100 درصدی قبولی دانش‌آموزان کرمانی در المپیادهای علمی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: قبولی دانش‌آموزان کرمانی در المپیادهای علمی سال‌جاری نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش یافته است.

رشد 100 درصدی قبولی دانش‌آموزان کرمانی در المپیادهای علمی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی شامگاه چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان کرمان در محل ستاد مرکزی اسکان مسافران نوروزی واقع در مدرسه مدرس شهر کرمان اظهار داشت: وزیر آموزش و پرورش در سفر به استان کرمان چند طرح را در کرمان، سیرجان و شهربابک افتتاح کرد.

وی افزود: قبولی دانش‌آموزان استان کرمان در مرحله نخست المپیادهای علمی در سال‌جاری رشد 100 درصدی را نشان می‌دهد به طوری که در سال گذشته 117 نفر و در سال جاری 240 نفر در این المپیادها پذیرفته شدند. ‌

شیخ‌بهایی ابراز داشت: دانش‌آموزان در سال گذشته فقط از هشت شهرستان در استان کرمان توانستند در المپیادها قبول شوند که این رقم در سال‌جاری به 20 شهرستان افزایش یافته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: طی سال‌جاری همچنین از مناطق محروم استان کرمان از جمله فاریاب و ریگان نیز دانش‌آموزانی موفق به قبولی در المپیادها شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: دانش‌آموزان استان کرمان در المپیاد ملی فرش موفق به کسب رتبه برتر شدند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نقش مهمی در پذیرایی و اسکان مهمانان نوروزی دارد، گفت: دو ستاد مرکزی در نواحی یک و دو آموزش و پرورش کرمان شامل مدرسه مدرس و مدرسه 12 فروردین دایر شده است.

شیخ‌بهایی از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ستاد نوروزی آموزش و پرورش استان کرمان و سیستم بلوتوث برای اعلام خیرمقدم به مسافران نوروزی خبر داد و ابراز داشت: با توجه به آغاز ایام فاطمیه در پنجمین روز از سال نو، برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متناسب با این ایام در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/80019/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول