اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گچساران برگزار شد

همایش یک‌روزه برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان برای ایام نوروز

خبرگزاری فارس: با حضور اولیا، مدیران و دانش‌آموزان سوم دبیرستان و پیش‌دانشگاهی، همایش یک‌روزه ویژه برنامه‌ریزی درسی تعطیلات نوروزی در گچساران برگزار شد.

همایش یک‌روزه برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان برای ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، امروز با حضور مدیران، دانش‌آموزان و اولیای دانش‌آموزان و به همت آموزشگاه علمی یاد یاران گچساران و با همکاری و هماهنگی آموزش و پرورش، همایش یک‌روزه به منظور برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان برای ایام نوروز و تعطیلات نوروزی در محل سالن وحدت این شهرستان برگزار شد.

در این همایش یک‌روزه که با حضور سید جواد رضوی‌پور استاد دانشگاه شیراز برگزار شده بود، راهکارهای مؤثری در زمینه برنامه‌ریزی درسی دانش‌آموزان و اولیا برای استفاده مناسب از تعطیلات نوروزی ارائه شد.

نوبت صبح این همایش از ساعت 10 صبح ویژه اولیا و دانش‌آموزان سال چهارم و کنکوری و نوبت عصر همایش از ساعت 16 ویژه اولیا و دانش‌آموزان پایه متوسطه و سوم راهنمایی برگزار شد.

لزوم همکاری اولیا برای استفاده مطلوب درسی دانش‌آموزان از تعطیلات نوروزی

مدیر آموزش و پرورش گچساران در حاشیه این همایش اظهار کرد: تعطیلات طولانی نوروز می‌تواند یک فرصت مناسب و مطلوب برای جبران عقب ماندگی‌ها و پیشرفت درسی باشد.

یدالله مرادی ابراز داشت: در صورت کوتاهی، غفلت و عدم استفاده مطلوب از این فرصت، زحمات چند ماهه در سال تحصیلی منتفی می‌شود.

وی معتقد است عید و تعطیلات نوروز بیشتر به جهت موقعیت زمانی، یک نقطه‌ی عطف بوده و افرادی که در این برهه‌ زمانی جهت حرکت، خود را اصلاح می‌کنند وضعیت بهتر و مساعد‌تری دارند.

مرادی با بیان این‌ که تجربه نشان داده که باید برنامه‌ریزی دقیق و واقعی در این ایام به عمل آورد، ادامه داد: باید از تعطیلات به خوبی بهره گرفت و هم به عنوان یک دوره طلایی در جبران مطالب درسی برای کلیه پایه‌های تحصیلی تعیین مسیر کرد.

وی برگزاری این همایش را با هدف توجیه و تشریح برنامه‌ریزی ویژه دوره طلایی برای کلیه دانش‌آموزان کنکوری و مقطع متوسطه این شهرستان عنوان کرد.

مدیر آموزش و پرورش گچساران بیان داشت: دانش‌آموزان سال سوم و دوره پیش‌دانشگاهی باید در ایام نوروز دارای برنامه مطالعه باشند.

مرادی با اشاره به این ‌که عده‌ای از دانش‌آموزان سوم دبیرستان در کنکورهای آزمایشی شرکت کرده که باید مطابق برنامه، خود را آماده کنند، افزود: علاوه بر آن دروس دوره پیش دانشگاهی خود را نیز فراموش نکنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان باید متناسب با موقعیت خود ساعاتی را در روز به مطالعه اختصاص دهند که این میزان بستگی به توانایی و درک هر فرد، متفاوت است.

مرادی تصریح کرد: تعطیلات عید نوروز هرساله برای داوطلبان کنکور و دانش‌آموزان مورد توجه بوده و خانواده‌ها نیز باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

وی یادآور شد: بسیاری از داوطلبان و دانش‌آموزان که در طی ماه‌های گذشته کم‌کاری کرده‌اند، در تعطیلات نوروز، به امید جبران هستند و خانواده‌ها باید زمینه مناسب را برای فرزندان خود فراهم کنند.

انتهای پیام/82001/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول