اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

مشکل تغییر کاربری اراضی فرهنگیان برطرف می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با موافقت کمیسیون تبصره یک ماده یک و توافق شورا و شهرداری مشکل تغییر کاربری اراضی خریداری شده برای فرهنگیان توسط تعاونی‌ها برطرف می‌شود.

مشکل تغییر کاربری اراضی فرهنگیان برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار داشت: اراضی که توسط تعاونی فرهنگیان خریداری شده و باید تغییر کاربری داده شود با طرح در کمیسیون تبصره یک ماده یک و توافق شورا و شهرداری با نظر مثبت در کمیسیون ماده پنج مصوب شده و می‌تواند به عنوان اراضی محدوده شهری قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید پرونده مربوط به تعاونی‌ها ابتدا در کمیسیون تبصره یک ماده یک مطرح شده و در صورت موافقت و توافق با شورا و شهرداری در کمیسیون ماده پنج که بنده مسئولیت آن را بر عهده دارم با نظر مثبت مورد تصویب قرار گرفته و مشکل حاد فرهنگیان در این زمینه برطرف می‌شود.

نیکزاد در مورد نیازمندی 200 واحدی فرهنگیان به واحدهای مسکونی خاطر نشان کرد: اگر انصرافی از سوی فرهنگیان مطرح شده باشد جایگزین افراد جدید اشکالی ندارد و ثبت‌نام‌های جدید با واگذاری اراضی نیز باید مورد بررسی قرار گرفته و نظر نهایی در این زمینه ارایه شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود با قدردانی از حضور اعضای شورای آموزش و پرورش و تلاش برای اجرایی شدن مصوبات این شورا در سال 91 اضافه کرد: در مورد حل مشکل دانشگاه فرهنگیان قرار است جلسات و نشست‌هایی برگزار کنیم تا بتوانیم مشکل دانشگاه فرهنگیان را برطرف کرده و با استقرار این دانشگاه جایگاه و منزلت معلم ارتقا یابد.

وی معلمی را کار ویژه در تربیت نسل کارآمد توصیف کرد و ادامه داد: جامعه دانش‌آموزی ما امروز تربیت و تعالی آینده خود را در دستان معلم و عزتمندی آنها مشاهده می‌کند به طوریکه حرکت و تأثیرگذاری آموزش و تربیت نسل آینده به دست معلمان اقدامی ماندگار و شاخص است که دانشگاه فرهنگیان در همین راستا می‌تواند بازوان توانمند در تربیت معلمانی شایسته و دانا محور باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با اشاره به پنج دستور جلسه شورای آموزش و پرورش استان به عنوان آخرین جلسه سال 91 بیان کرد: در مورد مدارس غیردولتی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند به مصوبات قانونی پایبند باشند و براساس قانون دستگاه‌های خدمات‌رسان در ارایه خدمات بایستی شرایط نیم بها را در نظر گرفته و آب، برق، گاز و دیگر خدمات ارایه شده را با اولویت تخفیف ویژه مد نظر داشته باشند.

نیکزاد موضوع کارآموزی هنرجویان هنرستان‌ها را یادآور شد و گفت: قطعاً این حرکت می‌تواند در ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی نسل آینده مفید و مؤثر باشد و ما در جلسه شورای اداری به دستگاه‌های مختلف ابلاغ می‌کنیم تا در جذب هنرجویان برای دوره‌های کارآموزی دقت و توجه لازم را داشته باشند.

وی موضوع انسداد بی‌سوادی و ضرورت شناسایی و رفع مشکل بی‌سوادی 779 نوآموز را یادآور شد و افزود: با همکاری ثبت احوال، پست و همچنین بهزیستی و بهداشت و درمان می‌توان دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل استان را در مناطق شهری و روستایی شناسایی کرده و آموزش و پرورش را در ارایه خدمات به آن‌ها کمک کرد.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل در مورد اسکان فرهنگیان و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط نظیر نیروی انتظامی، شهرداری و آتش‌نشانی تصریح کرد: فرهنگیان باید از بهترین خدمات در سفرهای خود بهره ببرند که در این زمینه هماهنگی‌های لازم با مجموعه آموزش و پرورش به عمل می‌آید.

انتهای پیام/62001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول