اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری اردبیل:

صدور مجوز دستی از چرخه عملیات تجاری خارج می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری اردبیل گفت: صدور مجوز دستی از چرخه عملیات تجاری استان حذف شده و به جای آن شیوه‌های الکترونیکی جایگزین می‌شود.

صدور مجوز دستی از چرخه عملیات تجاری خارج می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد عظیمی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل اظهار داشت: گسترش پدیده قاچاق در جامعه و تأثیرات مخرب آن در امر تولید و تجارت خطر بزرگی است که باید با جدیت تمام با آن مبارزه کرد.

وی، امر پیشگیری در قاچاق کالا و ارز را بسیار مؤثر دانست و ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی باید با اولویت قرار دادن سلامت مردم و جامعه به صورت گسترده نسبت به جلوگیری از قاچاق کالاهای غیربهداشتی اقدام مؤثرتری را به عمل آورند.

مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری اردبیل خاطرنشان کرد: نظارت و کنترل لازم را در مورد کالاهایی که در حوزه اقتصادی تأثیرگذار است؛ اعمال و از خروج غیرمتعارف دارو و تجهیزات پزشکی ممانعت می‌کنیم تا در تأمین داروهای حیاتی با مشکل مواجه نشویم.

این مسئول، اجرای طرح شبنم را بهترین راهکار برای مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه ورود، حمل و نقل، نگهداری و عرضه از مراحل چهارگانه قاچاق کالا محسوب می‌شوند؛ نیازمند نظارت دقیق و بازرسی است که باید از طریق مبادی ذیربط این کنترل به نحوه مطلوب انجام گیرد.

وی، هدف اصلی طرح ملی شبنم را جمع‌آوری کالاهای بی‌کیفیت در جامعه دانست و بیان داشت: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید بارکدهای طرح شبنم را با رعایت موازین در اختیار واردکنندگان گروه‌های کالایی مشمول طرح قرار دهند و بر چگونگی خرید و نصب برچسب شبنم نظارت دقیق و کنترل لازم را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل امنیتی، انتظامی استانداری اردبیل از حذف صدور مجوز دستی (کاغذی) از چرخه عملیات تجاری خبر داد و گفت: صدور الکترونیکی مجوز ترخیص کالا نقش مهمی در اصلاح تجارت خارجی و تسهیل در ترخیص کالا و حفظ سلامت و صحت فرآیند ورود کالاها دارد و از این پس کلیه خدمات مربوط به صادرات و واردات به تجار و بازرگانان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

عظیمی، اجرایی شدن این سامانه را یادآور شد و اذعان داشت: با اجرایی شدن این سامانه شاهد کاهش زمان توقف کالا در گمرک و تسریع و روان‌سازی واردات قانونی خواهیم بود.

وی با قدردانی از تلاش‌های عوامل امنیتی و انتظامی این استان در پیگیری مباحث مورد تأکید کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: نیروی انتظامی باید با جدیت و قاطعیت با قاچاقچیان دام برخورد و در این زمینه اداره‌کل دامپزشکی استان برای جلوگیری از خروج دام، نظارت دقیق و کنترل لازم را داشته باشد.

عظیمی همچنین از مسئولان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان خواست؛ راهکارهای مناسب را در راستای قاچاق سوخت بررسی و به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند تا افراد سودجو و فرصت‌طلب به توزیع سوخت در خارج از شبکه اقدام نکنند.

در این جلسه، رؤسای کمیته‌های تخصصی سه‌گانه کمیسیون به بیان دیدگاه‌ها و اقدامات انجام گرفته در زمینه اطلاع‌رسانی از مضرات و آثار مخرب مواد محترقه، برخورد با افراد خاطی و افزایش کشفیات کالاهای قاچاق پرداختند.

انتهای پیام/62001/ذ30 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول