اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد خبر داد

صدور مجوز برای 1100 نشریه تخصصی و دانشگاهی

خبرگزاری فارس: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجوز 1100 نشریه تخصصی و دانشگاهی طی 2 سال و نیم در کشور صادر شده و این روند ادامه دارد.

صدور مجوز برای 1100 نشریه تخصصی و دانشگاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمدجعفر محمدزاده عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با حضور اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها هم‌اندیشی و بیان مشکلات در راستای حل و فصل آن است که نتیجه آن باید منتهی به هم‌دلی و هم‌زبانی شود.

محمدزاده با تاکید بر حفظ برادری و هم‌دلی بین اصحاب رسانه، تصریح کرد: مطبوعات به‌عنوان ابزار تعالی فرهنگ یک جامعه باید در کنار هم تلاش کنند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در رسالت روزنامه‌نگاری اخلاق حرفه‌ای باید رعایت شود، زیرا مطبوعات ابزار تعالی و پیشرفت جامعه هستند و این مردم چشمشان به‌دست شما اهالی مطبوعات است، لذا در این راستا بار سنگینی بر دوش دارید و باید پاسخ‌گوی مردم در روز قیامت باشید، مردم به شما اعتماد کرده‌‌اند، بنابراین قدر این جایگاه را بدانید.

محمدزاده در ادامه به مشکلات خبرنگاران اشاره کرد و گفت: موفقیت از آن کسانی است که شرایط سخت را تحمل می‌کنند و جایگاه خود را بالا می‌برند.

وی به رعایت تعادل در بیان حقایق توسط اصحاب رسانه تاکید کرد و گفت: با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کنونی در درج مطالب باید مدیریت به همراه حمایت و هدایت صورت گیرد تا بتوانیم سربلند از گردنه‌ای سختی که در آن قرار داریم عبور کنیم.

*مشکلات سامانه سمان حل می‌شود

وی در ادامه به مشکلات خبرنگاران برای ثبت در سامانه سمان اشاره کرد و گفت: کارشناسان این سامانه برای رفع این مشکلات در تمام استان‌های کشور حضور می‌یابند و با حضور خود خبرنگار، مشکلات آنان را برطرف خواهند کرد.

محمدزاده تعداد خبرنگاران ثبت‌نامی در سامانه سمان را 15 هزار نفر عنوان کرد و گفت: وام مسکن خبرنگاران نیز بر اساس اولویت‌بندی صورت گرفته و در صورت تخصیص اعتبار پرداخت خواهیم کرد.

*یارانه کاغذ تا شب عید به‌حساب واریز می‌شود

وی گفت: یارانه کاغذ تا شب عید به‌حساب مدیران مسئول روزنامه‌های محلی و سراسری واریز می‌شود و در تلاش هستیم که یارانه کاغذ روزنامه محلی بیشتر از روزنامه سراسری باشد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: پیش از این نیز یارانه روزنامه‌های محلی 60 درصد و یارانه روزنامه‌های سراسری 40 درصد بوده است.

محمدزاده در پایان گفت: مجوز 1100 نشریه تخصصی و دانشگاهی طی 2 سال و نیم در کشور صادر شده و این روند ادامه دارد، چون به‌وجود این نشریات در کشور اعتقاد داریم.

انتهای پیام/2700/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول