اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دامپزشکی خبر داد

فعالیت 450 واحد کشتارگاه دام در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان دامپزشکی به وجود 450 واحد کشتارگاه دام در کشور اشاره کرد و گفت: 63 واحد از این مجموع صنعتی و بقیه سنتی هستند و اغلب با نظارت شهرداری‌ها اداره می‌شوند.

فعالیت 450 واحد کشتارگاه دام در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن دستور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد پایش بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان اظهار داشت: این پایش به صورت ملی انجام شده است.

وی از پایش شبکه مراقبت دارویی خبر داد و افزود: کار آزمایشی این اقدام از اسفند ماه سال‌جاری آغاز شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی تصریح کرد: شبکه مراقبت دارویی کشور در همه مراحل تولید در داخل و ورود از خارج کشور انجام می‌شود.

*راه‌اندازی کد رهگیری طیور

وی به ایجاد کد رهگیری برای محصولات طیور کشور اشاره کرد و گفت: با این کد همه محصولات از زمان تولید تا مرحله مصرف قابلیت ردیابی و نظارت پیدا می‌کنند.

دستور از اقدام سازمان دامپزشکی در هدفمندی واکسیناسیون و عملیات مربوط به پیشگیری از بیماری‌ها خبر داد و افزود: به عنوان نمونه 10 استان کشور در مورد بیماری شاربن زیر پوشش قرار گرفته است.

وی به وجود 450 واحد کشتارگاه دام در کشور اشاره و تصریح کرد: 63 واحد از این مجموع صنعتی و بقیه سنتی هستند و اغلب با نظارت شهرداری‌ها اداره می‌شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: 40 درصد از کشتارگاه‌های سنتی کشور کاهش یافته و روند احداث کشتارگاه‌های صنعتی در کشور ادامه می‌یابد.

*وجود 220 واحد کشتارگاه طیور در کشور

وی تعداد کشتارگاه‌های طیور کشور را 220 واحد اعلام کرد و گفت: همه کشتارگاه‌های طیور کشور به صورت صنعتی اداره می‌شوند.

دستور به اقدامات خوب انجام شده در مورد تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی در استان زنجان اشاره و از اقدام مسئولان استان در این مورد تقدیر و ابراز امیدواری کرد: به زودی همه کشتارها به صورت صنعتی اداره شوند.

وی به سنگین بودن هزینه‌های احداث کشتارگاه صنعتی اشاره کرد و افزود: حمایت از احداث این نوع کشتارگاه‌ها از سیاست‌های کشور است.

*جلوگیری از قاچاق دام بر قیمت‌های داخلی تاثیر گذاشت

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد قاچاق دام زنده و تاثیر آن بر قیمت گوشت، با اذعان به قاچاق دام از کشور تصریح کرد: با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از این اقدام، قیمت‌های داخلی کاهش یافت.

وی با بیان اینکه مشکلات بخش بهداشتی قاچاق دام مربوط به دامپزشکی است، اضافه کرد: باقی مسائل از جمله قیمت باید توسط حوزه‌های دیگر پاسخ داده شود.

انتهای پیام/73004/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول