اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد خبر داد

آغاز طرح زیباسازی و استقبال از بهار از 25 اسفندماه 91

خبرگزاری فارس:شهردار منطقه 6 مشهد گفت: طرح استقبال از بهار مانند نصب پلاکاردهای بهاری، طرح‌های حجمی با انواع ساتن الوان، زیباسازی پایه پرچم‌ها و نصب ریسه‌های رنگین در نواحی مختلف از تاریخ 25 اسفند آغاز می‌شود.

آغاز طرح زیباسازی و استقبال از بهار از 25 اسفندماه 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد استقبال از بهار از ابتدای بهمن ماه آغاز به کار کرده و با برپایی سلسله نشست‌هایی با حضور مسئولان و کارشناسان منطقه، به بررسی اقدامات سال‌های اخیر و ارائه راهکار و ایده‌های نو می‌پردازد.

وی افزود: استقبال بی‌شائبه شهروندان و زائران، نشان از موفقیت این طرح فراشهری داشته و با رشد چشم‌گیر در ایده‌های خلاقانه و درگیر کردن جوانان هنرمند در قالب مضامین مختلف ملی، مذهبی و مفهومی جاذبه‌های بی‌نظیری را به وجود آورده است.

کریمی به اقدامات مصوب این ستاد در هفته نخست اشاره کرد و گفت: نشان‌های بادی به صورت بالن در میادین اصلی همچون گوهرشاد و (22بهمن قدیم) نصب می‌شوند و نقاشی دیواری سطح یک، دو و سه با صرف هزینه‌ 260 میلیون ریالی نیز اجرا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: نصب پلاکاردهای بهاری، طرح‌های حجمی با انواع ساتن الوان، زیباسازی پایه پرچم‌ها و نصب ریسه‌های رنگین در نواحی مختلف از تاریخ 25 اسفند آغاز می‌شود.

شهردار منطقه 6 با تاکید بر بزرگداشت آئین و سنت‌های ملی مذهبی در بین شهروندان اظهار کرد: آگاهی جوانان با فرهنگ اصیل ایرانی، ترویج و یادآوری سنن از یاد رفته و بازآموزی آنها به نسل جدید با هدف هویت‌بخشی از رویکردهای اصلی این ستاد است.

وی شورآفرینی و افزایش تعلق خاطر شهروندان به موطن و شهر و محله خود را زیربنای فرهنگ‌سازی در مناطق مختلف شهری عنوان و تاکید کرد: شهرداری‌های مناطق باید با ارسال پیامک بهاری، برگزاری مسابقات شهروندی، عکاسی و تورهای سیاحتی گام‌های اساسی در این مسیر بردارند.

وی از برگزاری ایستگاه بهارانه در بوستان مصلی خبر داد و گفت: این ایستگاه با تامین اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال متشکل از چندین غرفه از جمله عرضه محصولات فرهنگی، سلامت شهروند و کودکانه برپا می‌شود.

شهردار منطقه 6 بحث مکان‌یابی مناسب زائران نوروزی را از مهم‌ترین مسائل مربوط به مناطق زائرپذیر خواند و افزود: ارائه نقشه زیارتی، تفریحی و بروشورهای اطلاع‌رسانی و مشهدشناسی در ایستگاه‌های راهنمای زائر به ویژه مبادی ورودی ضروری است.

کریمی خاطر نشان کرد: ابتدای اسفند ماه آخرین مهلت اقدامات اجرایی در سطح منطقه بوده و از 15 اسفند تمام ادارات موظف به اتمام تمام کنده‌کاری‌ها و اصلاحات هستند.

وی یادآور شد: نیروهای اداره فضای سبز همچون سال‌های گذشته از نیمه اسفند برای گل‌کاری، نورپردازی درختچه‌های تزئینی و زیباسازی بهارانه در طبیعت منطقه 6 بسیج می‌شوند.

انتهای پیام/70005/ت30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول