اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد

دوری از تجویز رادیوگرافی‌های بی مورد برای بیماران

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پزشکان از تجویز رادیوگرافی‌های زائد باید خودداری کنند.

دوری از تجویز رادیوگرافی‌های بی مورد برای بیماران

عابد فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: باید از تجویز رادیوگرافی، آزمایش و مواردی این چنین که زائد و غیرضروری قلمداد می‌شود خودداری کنند تا به این ترتیب بودجه‌ای که برای حوزه سلامت کشورمان تخصیص پیدا کرده است اتلاف نشود.

وی از تجویز بی‌رویه رادیو گرافی، آزمایش و امثال آن توسط بعضی از پزشکان انتقاد کرد و افزود: با توجه به اینکه بعضی از پزشکان با کثرت مراجعه‌کننده روبه‌رو می‌شوند برای اینکه رویه ویزیت بیماران را تندتر انجام دهند به تجویز این قبیل موارد روی می‌آورند لیکن انتظار وجود دارد این روش‌ها تعدیل شود.

این نماینده مجلس بر لزوم برنامه‌ریزی صحیح و نظام‌مند در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش سلامت تاکید کرد و گفت: باید نظام سلامت کشورمان به صورتی طرح‌ریزی شود و زیرسازی‌ها به صورتی انجام گیرد، که امکان استفاده از امکانات درمانی برای همه اقشار جامعه فراهم شود و به دلیل تجویز غیراصولی صف طولانی در مراکز درمانی ایجاد نشود.

فتاحی بر لزوم تحقق بخشیدن به آرمان عدالت در مراکز درمانی تاکید کرد و بیان داشت: چنانچه پزشکان از تجویزهای غیراصولی خودداری کنند بستری فراهم می‌شود که همه اقشار جامعه از امکانات درمانی، پزشکی و دارویی کشورمان استفاده کنند و آرمان عدالت تحقق پیدا کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی به ناکافی بودن درآمد تعداد زیادی از پزشکان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی پزشکان به دلیل شناخته نشدن، بیمار و مراجعه‌کننده ندارند و در نهایت به دلیل داشتن درآمد اندک در رنج هستند حال آن که تعداد دیگری از پزشکان در طول شبانه‌روز مشغول ویزیت بیماران هستند بنابراین باید طرح‌های مختلف به مرحله اجرا درآید تا در وضعیت درآمدی این قشر از جامعه تعادل خوبی برقرار شود.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول