اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت دانشگاه آزاد اسلامی گچساران صورت گرفت

برگزاری سمینار «روابط دختر و پسر از دیدگاه قرآن» در گچساران

خبرگزاری فارس: به همت دانشگاه آزاد اسلامی گچساران، سمینار و گفتمان دانشجویی با عنوان «روابط دختر و پسر از دیدگاه قرآن» در این واحد دانشگاهی برگزار شد.

برگزاری سمینار «روابط دختر و پسر از دیدگاه قرآن» در گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سمینار و گفتمان دانشجویی «روابط دختر و پسر از دیدگاه قرآن» امروز و با حضور کارشناسان مذهبی، اجتماعی و دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.

مبنا و معیار رفتارهای فردی و اجتماعی، دین مبین اسلام است

کارشناس مذهبی این سمینار، داشتن ارتباط میان دختر و پسر را در چارچوب‌های تعریف شده مجاز دانست و بر لزوم رعایت این حریم‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام عبدالمجید کرمی اظهار داشت: ارتباط، زیرساخت‌هایی دارد که اگر رعایت شود کسی نمی‌تواند از آن استفاده منفی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی به نوع ارتباط خود با دیگران واقف باشد و بداند که برخی ارتباط‌ ها برای زندگی وی خطر ایجاد می‌کند، به این نوع رابطه‌ها پایان می‌دهد.

کرمی اظهار داشت: یک رابطه صحیح در محیط کار، خانواده، تحصیل و اجتماع می‌تواند سبب پیشرفت هر شخصی اعم از پسر و دختر شود.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: مبنا و اساس معارف، اخلاقیات و معیارهای رفتاری فردی و اجتماعی ما برگرفته از دین مبین اسلام است.

کرمی با اشاره به اینکه ما در هر مرحله از مراحل فردی و اجتماعی زندگی بشری، دین اسلام را حاکم می‌دانیم، افزود: دین مبین اسلام ملاکی جدایی‌ناپذیر برای زندگانی بشری بوده و راه سعادت دنیوی و اخروی بشر در پیروی از دستورات اسلام است.

بهره‌گیری از ابزارهای مطالعه و مشاوره برای داشتن ارتباطات صحیح

کارشناس اجتماعی این برنامه نیز با تشریح و بیان نحوه صحیح ارتباط میان دختران و پسران در جامعه به منظور حفظ حرمت هر دو قشر اظهار داشت: در بحث ارتباط ، دارای دو فرهنگ واقعی و فرهنگ آرمانی هستیم.

بختیار کرمی ادامه داد: فرهنگ واقعی آن است که با آن زندگی می‌کنیم و فرهنگ آرمانی در اندیشه‌های ما در طول تاریخ بوده است.

وی تصریح کرد: اگر در فضای ارتباطی مهارت نداشته باشیم، این نبود مهارت منجر به شکست و سرخوردگی می‌شود.

کرمی با بیان اینکه در جامعه انسانی مجبور به برقراری یک ارتباط سالم هستیم، بر لزوم تسلط بر ابزارهای ارتباطی از سوی جوانان و استفاده از تجربه دیگران در ارتباط های خود تأکید کرد.

وی عنوان کرد: در جاهایی که نمی‌توانیم از تجربیات خود برای ارتباط با دیگران استفاده کنیم باید از ابزارهایی همچون مطالعه دقیق و استفاده هوشمندانه از مشاوران دلسوز استفاده کنیم.

گفتنی است، در این سمینار و گفتمان، دانشجویان به طرح پرسش‌ها و شبهه‌هایی پیرامون روابط صحیح دختر و پسر پرداختند و کارشناسان برنامه به این سئوالات پاسخ گفتند.

انتهای پیام/82001/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول