اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد

برگزاری 600 گفتمان دینی گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری حدود 600 گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی با مباحث فرهنگ دینی در استان خبر داد.

برگزاری 600 گفتمان دینی گیلان

حجت‌الاسلام والمسلمین جمال یاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت بیشترین فعالیت تبلیغات اسلامی را در زمینه فرهنگ دینی نامید و اظهار کرد: در فعالیت‌های این نهاد به فرهنگ عمومی و برنامه‌های دیگر نیز توجه می‌شود.

وی توجه بیشتر فرهنگی را به حوزه‌های مناطق محروم، روستاها و شهرهایی که محرومیت ملموس دارند، معطوف کرد و افزود: در گیلان روحانیون مستقر و خودمستقر طرح هجرت بیش از 150 منطقه را زیرپوشش دارند.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از روحانیون باانگیزه در مناطق محروم از اهداف تبلیغات اسلامی استان است، گفت: مرکز فعالیت این روحانیون مساجد و مدارس است.

وی نیاز مناطق به وجود روحانیون را بیشتر خواند و تصریح کرد: در صورت مهیا بودن امکانات لازم، ظرفیت توسعه استقرار تا 500 روحانی وجود دارد.

یاری، تاثیرگذاری استقرار روحانیون در مناطق محروم، روستاها و شهرها را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: با وجود و استقرار روحانیون، مردم و جوانان با مسایل دینی آشنایی بیشتری پیدا می‌کنند و به نوعی فعالیت ما در همین راستاست.

وی بخشی از فعالیت تبلیغات اسلامی را قرآنی خواند و یادآور شد: در این راستا با حداقل امکانات و بازدهی خوب در قالب خانه‌های قرآنی فعالیت می‌کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان بخشی از فعالیت‌های این نهاد را در سازمان‌های مربوط به مراکز آموزش عالی و دبیرستان‌ها ذکر کرد و افزود: در این مراکز از اساتید و صاحب‌نظران مسایل سیاسی و اجتماعی در قالب گفتمان‌های دینی فعالیت می‌کنیم.

وی ابراز کرد: در عرصه‌ای که هجمه فرهنگی با نام «عرفان‌های کاذب» وارد میدان می‌شود، اساتید ما فعالیت‌های چشمگیری دارند و در این زمینه آموزش و پرورش و دانشگاه همکاری می‌کنند.

یاری از برگزاری 600 گفتمان دانش‌آموزی و دانشجویی در استان خبر داد و اذعان کرد: تشکل‌های دینی بخشی از فعالیت‌های تبلیغات اسلامی استان را تشکیل می‌دهند که مباحث فرهنگی دینی را شامل می‌شود.

وی ایجاد کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و... را در راستای فرهنگ دینی در استان نامید و تصریح کرد: با فعالیت‌های این کانون‌ها بسیاری از فرهنگ‌های وارداتی و سبک اجرای برنامه‌ها در عزاداری‌ها با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری تا حدودی کنترل شده است و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش‌های زیادی انجام دهیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: در بخش عزاداری و سوگواری ائمه اطهار (ع) به ویژه در ماه محرم تلاش‌ها بر این است تا طبق سنت‌های گذشته مباحثی که موجب ماندگاری واقعه عاشورا شده است، ترویج یابد.

وی با تاکید بر اینکه اشعار و مداحی باید در شٱن اهل بیت (ع) انجام شود، خاطرنشان کرد: اقدام‌هایی در این زمینه مانند برقراری ارتباط با مراکز آموزشی و برپایی کارگاه‌های آموزشی و استفاده از شخصیت‌های تاثیرگذار صورت گرفته است.

انتهای پیام/84001/ی/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول