اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

قهر مسئولان بنیاد شهید پلدختر با مردم و اصحاب رسانه

خبرگزاری فارس: مدت چند سال است که مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدختر در جلسه‌ها، برنامه‌ها و مراسم‌های خود از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان دعوت نمی‌کنند.

قهر مسئولان بنیاد شهید پلدختر با مردم و اصحاب رسانه

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، مدت چند سال است که مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران پلدختر در جلسه‌ها، برنامه‌ها و مراسم‌های خود از خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان دعوت نکرده و با قهر نقش رسانه‌ها را در اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت نادیده گرفته‌اند.

این امر موجب اعتراض خبرنگاران و فعالان عرصه خبر این شهرستان شده و این سئوالی است که تاکنون از سوی مسئولان این نهاد بدون پاسخ مانده است.

خبرنگار روزنامه همشهری شهرستان پلدختر با انتقاد از روند در پیش گرفته مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به خبرنگار فارس در پلدختر گفت: دولت نهم و دهم با ایجاد صمیمی‌ترین ارتباط با رسانه‌ها افق جدیدی را در این عرصه گشود و با توجه به اینکه رسانه‌ها به واسطه نقش تاثیرگذار و غیرقابل انکار در بسترسازی فرهنگی از جایگاه بالا و ممتازی در جامعه برخوردارند، اما قهر کردن مسئولان بنیاد شهید این شهرستان با خبرنگاران جای سئوال دارد.

سمیه مهرابی افزود: رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی در عصر انفجار اطلاعات، انقلاب ارتباطات و عصر رسانه و انفورماتیک، ارتباط مسئولان ادارات با خبرنگاران یک اصل حیاتی در پیشبرد امور تلقی می‌شود، زیرا رسانه‌ها بهترین ابزار فرهنگی برای عملیاتی شدن طرح‌ها و شتاب بخشی به فرآیند برنامه‌های توسعه دولت به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت ضامن عزت و سعادت ملت و کشور است، گفت: عدم دعوت مسئولان بنیاد شهید پلدختر از خبرنگاران در پوشش اخبار، واقعا سئوالاتی را در اذهان مردم ایجاد کرده است.

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) شهرستان پلدختر نیز از این حرکت و عمل مسئولان بنیاد شهید و قهر با مردم و اصحاب رسانه شهرستان به فارس گفت: مهم‌ترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران حفظ و احیای فرهنگ شهادت در تار و پود جامعه است، ولی متاسفانه مسئولان این بنیاد که باید ارتباط نزدیک و بی واسطه با خبرنگاران و اصحاب رسانه‌ها داشته باشند و نزد افکار عمومی محبوبیت و مقبولیت کسب کند و در انجام مسئولیت‌های قانونی نیز کارنامه قابل قبولی از خود به یادگار بگذارند، با خبرنگاران قهر می‌کنند.

اسما محمودند افزود: گویا مسئولان بنیاد شهید پلدختر در جلسه‌ها و مجامع، حضور خبرنگاران را بر نمی‌تابند و عدم دعوت از خبرنگاران توسط این بنیاد و عدم برقراری ارتباط با رسانه‌ها مسبق به سابقه در شهرستان است، نادیده انگاشتن نقش آنها در عرصه اطلاع‌رسانی و نوعی توهین به افکار عمومی تلقی می‌شود و محدودیت جدی برای فعالان عرصه خبر ایجاد می‌کنند و مردم را از حق اطلاع‌رسانی محروم کردن است.

خبرنگار خبرگزاری مهر شهرستان پلدختر در این خصوص به فارس گفت: دولت که ارتباط با رسانه‌ها را به عنوان یک راهبرد اصولی می‌داند، چرا مسئولان بنیاد شهید پلدختر نه تنها نقش دولت را در سطوح پایین‌تر ایفا نمی‌کنند، بلکه با در پیش گرفتن سیاست منع دعوت از خبرنگاران برای حضور در جلسه‌های این بنیاد سکوت خبری را در شهرستان حاکم و تصمیم به تحریم جامعه خبری شهرستان گرفته‌اند.

محسن مهرابی با بیان اینکه قهر کردن با رسانه‌ها که در مغایرت آشکار با سیاست اصولی دولت است، افزود: این شیوه که مسئولان بنیاد شهید پلدختر در پیش گرفته‌اند، روش و منش پسندیده و در خور شان یک مدیر در نظام اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: این حرکات و اقدامات، تصویر مخدوش و مبهمی از یک مدیر در نزد افکار عمومی و نمایندگان رسانه‌ها ترسیم می‌کند، به هر حال ماموریت و وظایف بنیاد شهید و امور ایثارگران چیزی جز انتقال فرهنگ شهادت و تبیین و ترویج اهداف شهدای والامقام به نسل جوان از سوی رسانه‌های ارتباط جمعی است، که می‌طلبد مسئولان این بنیاد با اصلاح نگرش خود و روند در پیش گرفته، در این حوزه اهداف مهم این نهاد مقدس را محقق کرده و از تمام ابزارهای کارآمد به ویژه رسانه‌ها در انعکاس خدمات و فرهنگ شهادت بهره جویند.

گزارش از غلامرضا مهرابی

انتهای پیام/2304/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول