اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار:

نهادینه کردن فرهنگ تولید عامل تحقق اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار گفت: نهادینه کردن تولید و فرهنگسازی بین مردم نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی دارد.

نهادینه کردن فرهنگ تولید عامل تحقق اقتصاد مقاومتی است

سید مجید آبرومندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: برای اجرای این مهم باید بین عموم و افراد متقاضی یک فرهنگ‌سازی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: مشکلی که در این زمینه وجود دارد تغییر سبک زندگی ما و رفتن به سمت زندگی اروپایی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی بهار در زمینه تولید مرغ بومی افزود:‌ با اعلام فراخوان و ارائه تسهیلات در این راستا مردم از این امر استقبال کردند.

وی تصریح کرد: بسیج سازندگی شهرستان بهار در این زمینه جوجه 45 روزه تهیه و توزیع می‌کند که در حال حاضر در شهرستان بهار پنج هزار قطعه ثبت‌نام شده‌ است.

آبرومندی با بیان این‌که نهادینه کردن تولید بین مردم نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی دارد، گفت‌: با نهادینه کردن تولید و فرهنگسازی بین مردم تا حدودی اقتصاد خانوار از اقتصاد دولتی جدا می‌شود و مردم با به عهده گرفتن تولید در این زمینه حداقل مایحتاج خود را تأمین می‌کنند.

وی با اشاره به خریداری دستگاه‌های جوجه‌کشی و تولید مرغ بومی و تخم‌مرغ در شهرستان بهار تصریح کرد: اگر این تولید در شهرستان رشد داشته باشد، می‌توانیم شرکت‌های تعاونی توزیع نیز راه‌اندازی کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار با اشاره به جمعیت 17 هزار نفری بانوان شهرستان بهار عنوان کرد:‌ قشر عظیمی از بانوان در شهرستان بهار خانه‌دار هستند و با توجه به ظرفیت بالا در زمینه مشاغل خانگی، قالی‌بافی از دیگر طرح‌های در دست اجرا است.

وی ادامه داد: امید است با تربیت مربیان آموزشی در زمینه قالی‌بافی و فرهنگسازی و تبلیغات بتوانیم این طرح را در بین بانوان عملی کنیم و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت آنان با قالی‌بافی و تولید تابلوفرش‌ها کسب درآمد نیز برای آنان ایجاد شود.

برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بهترین راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی

آبرومندی گفت: از دیگر طرح‌های در حال بررسی و پیگیری، احداث حوضچه‌های بتنی پرورش ماهیان سردآبی با توجه به وجود استخرهای ذخیره آب در شهرستان بهار است.

وی با اشاره به احداث حوضچه‌های پرورش ماهی اظهار داشت:‌ امید است بتوانیم سرانه تولید را با استفاده از منابع آبی موجود در این رابطه افزایش دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار تأکید کرد: در روستاهای دور نیز ظرفیت تولید طرح ورمی کمپوست وجود دارد که این امر نیز در دست مطالعه و بررسی است و تعدادی از مهندسان، بسیجیان و افراد علاقه‌مند در این رابطه را به مراکز تولید برده‌ایم تا انگیزه‌ای برای قدم گذاشتن در این مسیر باشد.

وی در ادامه اظهار داشت:‌ آموزش در راستای بحث اقتصاد مقاومتی و نحوه ورود مردم به این حوزه با جدیت توسط بسیج سازندگی در حال پیگیری بوده و در دستور کار قرار دارد.

آبرومندی با تأکید بر استفاده از اساتید مجرب و کارشناسانی که در این زمینه کارکرده‌اند و به آن باور دارند را از الزامات اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: هر فردی که باور به کار و راهی داشته باشد در آن کار به نتیجه می‌رسد و در دیگران نیز این باور را ایجاد می‌کند.

به گفته وی برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی بهترین راهکار اجرای اقتصاد مقاومتی است و این‌که بین عموم مردم صحبت شده و با اطلاع‌رسانی در این زمینه به بیان مصادیق بپردازیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه بهار عنوان کرد: از دیگر اقدامات خوب در این راستا برگزاری اردوهای آموزشی و بازدید از نمونه‌های بارز و موفق در زمینه تولید است.

وی با بیان این‌که سال آینده حوزه کاری ما عمدتاً بحث اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی است، یادآور شد: تسهیلات ارائه شده توسط بسیج سازندگی از سپاه و شرکت بین‌المللی نگار نصر تأمین می‌شود.

آبرومندی در پایان خاطرنشان کرد:‌ در کشور چین بیشتر مردم در مشاغل خانگی فعالیت می‌کنند و اقتصاد آن نیز به عنوان اقتصاد خوشه‌ای است که می‌تواند الگوی خوبی در زمینه گسترش مشاغل خانگی باشد.

انتهای پیام/89006/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول