اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان:

مردم در طرح‌های توسعه‌ای بسیج سازندگی مشارکت کنند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان گفت: مردم باید در اجرای طرح‌های توسعه و استفاده از تسهیلات و امکانات به میدان بیایند.

مردم در طرح‌های توسعه‌ای بسیج سازندگی مشارکت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی اردوهای هجرت 3 بسیج سازندگی با اشاره به عملکرد خوب اردوهای هجرت دانشجویی و بسیج محلات در طول سال‌های گذشته اظهار کرد: گرایش اردوهای هجرت از سال گذشته تا کنون در جهت تقویت مبانی اقتصاد مردمی برنامه ریزی و ساماندهی شده است.

وی افزود: با تشکیل قرارگاه مقاومتی در کنار تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی سعی شده است که از تمام ظرفیت اردوهای جهادی در آموزش و ترویج و ابعاد مختلف اقتصادی استفاده شود.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی در طرح ویژه هجرت در قالب اهداف کمی شامل، اقتصاد مبتنی بر فرهنگ کار، مردمی کردن اقتصاد با تکیه بر مردم، مدیریت اصلاح الگوی مصرف و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مردمی و در نهایت تولید ملی با استفاده از کانال‌های داخلی و تقویت روحیه خود باوری، مبارزه با فساد اقتصادی و استفاده از علوم جدید و دانش بنیاد برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید به اینکه همه این اقدامات با تکیه بر مردم انجام می‌شود، ادامه داد: امروز بزرگ‌ترین چالش نظام، مبارزه اقتصادی است که البته این فرصت کم نظیری است که در این تنگناها ما خود را از این وابستگی‌ها برهانیم.

سلیمانی گفت: این امر محقق نمی‌شود مگر با تکیه بر مردم که زودتر به نتیجه می‌رسد.

وی با اشاره به اهداف کیفی این اردوها و الگوسازی در اقتصاد مردمی افزود: مردم باید در اجرای طرح‌های توسعه و استفاده از تسهیلات و امکانات به میدان بیایند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان اضافه کرد: استفاده از تجهیزات،امکانات دولتی و بسیج مستضعفین، استفاده از طرح‌های زودبازده در بخش کشاورزی،افزایش تولید سرانه روستاییان با استفاده از تسهیلات بانک مهر اقتصاد بسیجیان می‌تواند به فرصت شغلی پایدار برای کشور و قطع دست سوداگران اقتصادی و ترویج مشاغل خانگی کمک کرد.

وی در اهداف کمی به تولید 50 میلیون قطعه مرغ بومی در سال 90 و ایجاد مراکز ترویجی تکثیری و خانگی در روستاهای کشور اشاره کرد و گفت: تقریباً 10 درصد این ظرفیت را ما می‌توانیم در اصفهان برنامه ریزی و محقق کنیم.

سلیمانی همچنین تولید 100 میلیون ماهی سردابی  و 50 هزار حوضچه بتونی در مجاورت چاه‌های کشاورزی و آموزش تولید یک هزار واحد پرورش قارچ خوراکی،ایجاد 2 هزار ایستگاه فروش میوه‌جات و سبزیجات در کشور را از دیگر ظرفیت های طرح هجرت در راستای اقتصاد مقاومتی برشمرد.

وی همچنین از ایجاد هزار و 500 واحد گلخانه کوچک، ترویج مزرعه شتر مرغ با ظرفیت 300 قطعه جوجه در500 واحد تولیدی و تولید 6 هزار گوشت شتر مرغ برای سال آینده در اصفهان خبر داد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که دچار خشکسالی شده است برای فعال کردن واحدهای تولیدی و تولید علوفه‌ و پرورش دام و تولید گوشت پشتیبانی می‌شود.

وی معتقد است، هر چند با تمام ظرفیت وارد میدان و هر گونه ظرفیت را آماده می‌کنیم اما در عرصه اقتصاد دچار چالش جنگ اقتصادی هستیم که هر چند در ابتدای راه خود با شکست رو برو اما مسیر قابل تأملی را پیش رو دارد.

سلیمانی تاکید کرد:این همکاری و توجه با فعالیت تنگاتنگ در عرصه تولید انجام می‌شود،چنانکه سپاه نیز تمام اراضی اردوگاه قدس را در اختیار تولید قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: ظرفیت بسیج و سپرده‌های مردم در بانک مهر اقتصاد می‌تواند کمک بزرگی برای سرمایه گذاری‌های و مشارکت باشد.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه بسیج در مواجه با ندای اقتصاد مقاومتی به عنوان یک گفتمان مطرح شده تمام قد وارد عمل شده است، اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی به کمک تعاونی‌ها صنایع تبدیلی را فعال می‌کنیم.

انتهای پیام/63012/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول