اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

250 نیرو در طرح سلامت نوروزی اردبیل مشارکت دارند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در اجرای طرح سلامت نوروزی 250 نفر از نیروهای کوشای علوم پزشکی به مسافران و گردشگران ارائه خدمات می‌کنند.

250 نیرو در طرح سلامت نوروزی اردبیل مشارکت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در نشست عوامل اجرایی طرح سلامت نوروزی در اردبیل اظهار داشت: این طرح از 26 اسفندماه تا 17 فروردین سال آینده با هدف تأمین سلامت مردم و اطمینان‌بخشی به عموم جامعه در این زمینه اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ در این طرح تأمین امنیت روانی و سلامت جسمی و روحی مردم جز اولویت‌ها است و در کنار آن به مسافران و گردشگران نوروزی نیز ارایه خدمات متنوع صورت می‌گیرد.

پورفرضی از استقرار نیروهای اورژانس و آمبولانس‌های آنها در کنار جاده‌ها برای خدمت‌رسانی بیشتر خبر داد و خاطر نشان کرد: این نیروها در کوتاه‌ترین فاصله زمانی ارایه خدمات می‌کنند.

این مسئول در ادامه از فعالیت 37 پایگاه اورژانس در کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی خبر داد و بیان کرد:‌ سه ایستگاه سلامت فوریت‌های پزشکی نیز در اردبیل در این ایام ایجاد می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد:‌ در راستای خدمت‌رسانی این سازمان به مسافران و گردشگران نوروزی سه ایستگاه سلامت در این استان دایر می‌شود.

وی یادآور شد:‌ این ایستگاه‌ها در شهرستان‌های نیر، نمین، گردنه حیران و اردبیل به عنوان مرکز استان دایر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان خدمت‌رسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مصدومان و مجروحان احتمالی، ارائه فوریت‌های پزشکی و مشاوره به مسافران در احساس امنیت و بحث روانی را از مهم‌ترین اهداف احداث و ایجاد این ایستگاه‌ها برشمرد.

پورفرضی گفت: ‌در این ایستگاه‌ها علاوه بر یک نفر پزشک عمومی، کارشناس بهداشت محیط و تکنسین فوریت‌های پزشکی نیز به همراه یک دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل پزشکی، درمانی و بهداشتی مستقر می‌شوند.

وی در ادامه افزود:‌ در قالب این طرح فوریت‌های پزشکی نیز با 50 دستگاه آمبولانس به عموم مردم ارایه خدمات می‌کند و دو دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز در اجرای این طرح مستقر می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، طرح بسیج سلامت نوروزی در شهرستان بیله‌سوار نیز آغاز شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بیله‌سوار تصریح کرد: ‌این طرح برای حفظ سلامتی مسافران نوروزی و شهروندان اجرا می‌شود.

حسین شریفی خاطر نشان کرد: در این طرح تعدادی از کارشناسان و بازرسان فنی بهداشت محیط مشارکت کرده و از ساعت هشت صبح تا 20 شب با گشت‌زنی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و‌ اماکن عمومی بازرسی بهداشتی انجام می‌دهند.

وی اضافه کرد:‌ انتظار داریم ماحصل این طرح حفظ سلامتی تک تک افراد جامعه بوده و یک روند کاهشی را در حوزه‌های اجرایی و عملیاتی شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول