اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی:

مجازات‌های اعمال شده باعث کم شدن جرایم نشده است

خبرگزاری فارس: معاون قضایی و سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان آذربایجان‌شرقی گفت: مجازات‌های اعمال شده باعث کم شدن جرایم نشده است.

مجازات‌های اعمال شده باعث کم شدن جرایم نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا مسعودی‌فر ظهر امروز در همایش علمی کاربردی و منطقه‌ای مدیریت پیگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، علت تشکیل این معاونت را راهبرد اصلی تعیین شده در قانون اساسی و برنامه‌های کلی قضایی مصوب مقام معظم رهبری و در برنامه پنجم توسعه کشور برای دادگستری‌ها اعلام کرد.

وی، اهداف تشکیل این کارگاه‌ها را آموزش و تمرین فرآیند علمی مدیریت پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد وحدت‌رویه در کارکرد شورای پیشگیری، گسترش ادبیات نظری پیشگیری در گستره ملی، ارتقا توان علمی شوراها برای هدایت امر پیشگیری در سطح استان و افزایش اثربخشی شوراهای استانی پیشگیری عنوان کرد.

مسعودی‌فر با بیان اینکه صرف جزا دادن باعث کاهش جرایم نمی‌شود، گفت: نرخ رشد جرم همزمان با دنیا پنج درصد است، نرخ رشد جمعیت 1.2 درصد و نرخ رشد اقتصادی زیر پنج درصد است که مجازات‌های اعمال شده باعث کم شدن جرایم نشده است.

معاون قضایی و سرپرست معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان، با فرا قوه‌ای دانستن پیشگیری از جرم تاکید کرد: برای رسیدن به هدف و نتیجه مورد نظر همکاری تمام دستگاه‌ها در این زمینه امری ضروری است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر نیز در این کارگاه علمی گزارشی از کارهای انجام شده در آغاز این جلسه ارائه داد.

نظری، عمده جرایم رخ داده در این شهرستان را تصادفات خودرویی، ضرب و جرح، تخریب، توهین، اهانت و سرقت عنوان کرد و گفت: تصادفات خودرویی یا بی‌احتیاطی در رانندگی بیشترین تلفات و پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: از این رو لزوم احتیاط بیشتر از سوی رانندگان عزیز و همکاری مسئولان و ادارات ذی‌ربط مثل اداره راه و شهرسازی، برق و شهرداری در تسهیل حمل و نقل عمومی و جاده‌ای به خصوص جاده اهر –تبریز ضروری است.

رئیس دادگستری شهرستان اهر، چند راهکار برای پیشگیری از وقوع جرایم در این شهرستان را مانند راهکارهای اجتماعی، فرهنگی و ... عنوان کرد و گفت: امیدواریم این راهکارها و روش‌ها به شکل کتابچه‌ای چاپ و در اختیار عموم قرار بگیرد تا همه بتوانند از آنها استفاده کنند. 

انتهای پیام/60001/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول