اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی:

ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قصد دخالت در انتخابات را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را ندارد.

ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قصد دخالت در انتخابات را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام حکمت‌علی مظفری بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد ویژه پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی این استان اظهار داشت: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در راستای اجرای تبصره دو ماده 34 قانون انتخابات، مواد 29 و 67 قانون تشکیلات و وظایف انتخاباتی شوراهای اسلامی و قانون مقررات عمومی انتخابات رئیس جمهوری با ابلاغیه رئیس قوه قضاییه در تمامی استان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی تصریح کرد: جلوگیری از وقوع جرم در مراحل پیش، حین و بعد از انتخابات یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل این ستاد است و این ستاد به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را ندارد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی با بیان اینکه ستادهای شهرستانی پیشگیری از جرایم انتخاباتی مسئولیت رصد جرایم احتمالی و پیگیری سلامت انتخابات را بر عهده دارند، گفت: ستاد پیشگیری نقش بسیار موثری در جلوگیری از جرایم انتخاباتی داشته و همچون بازوی کمکی به ارکان اجرایی و نظارتی استان در حفظ سلامت انتخابات استان اثرگذار است.

مظفری بر لزوم بسترسازی به منظور مشارکت مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: انتخابات آتی از مهم‌ترین انتخابات پیش روی نظام است که حضور گسترده مردم در این انتخابات حساسیت خاص خود را دارد.

وی با اشاره به اعضای این ستاد بیان داشت: این ستاد متشکل از  نمایندگی از فرمانداری اراک، دادستان اراک، دادستان نظامی، سپاه پاسداران، معاون سیاسی و امنیتی استاندار، سازمان بازرسی، مدیر کل امنیتی استانداری، صدا و سیما و هیئت نظارت بر انتخابات است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز گفت: راهبرد دشمن در انتخابات پیش رو تشدید فشارهای اقتصادی بر مردم و ایجاد نارضایتی عمومی است که حضور مردم در این انتخابات تمام این توطئه‌ها را نقش بر آب می‌کند.

ابوالقاسم نصراللهی افزود: دشمنان تمامی ابزارهای مقابله‌ای و فشار خود را در کنار جنگ نرم علیه ایران اسلامی به کار بسته‌اند که نباید اجازه داد دشمن بیش از این به تحرکات خود ادامه دهد.

حجت‌الاسلام محمدتقی عزیزی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی نیز گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی عملکرد خوبی را از خود بر جای گذاشت که امید می‌رود در انتخابات آتی نیز شاهد عملکرد مثبت این ستاد باشیم.

مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری استان مرکزی نیز از ارتقاء کمیته امنیت انتخابات در سطح استان‌ها به ستاد امنیت خبر داد و گفت: با ارتقاء این کمیته به ستاد وظایف آن نیز تغییر خواهد کرد که به زودی این وظایف مشخص خواهد شد.

شهرام بیدل افزود: استان مرکزی از چند ماه گذشته به صورت ویژه رصد مباحث امنیتی انتخابات را در قالب کمیته‌های تخلفات فضای مجازی و سایبری و ارتقای اجتماعی، کمیسیون مبارزه با سلاح و مهمات غیر مجاز و حفاظت از شخصیت‌ها و مسئولان استانی آغاز کرده و در نشست‌های شورای تامین استان نیز انتخابات یکی از دستورهای محوری است.

انتهای پیام/87002‌/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول