اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان - 29

کولایی: تصویب آئین دادرسی خاص خانواده/ شعبه اختصاصی رسیدگی به جرایم اطفال وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای شعبه 107 دادگاه عمومی و جزایی گرگان خواستار تصویب آئین دادرسی خاص خانواده شد تا زمینه تسهیل دادرسی فراهم و هموار شود.

کولایی: تصویب آئین دادرسی خاص خانواده/ شعبه اختصاصی رسیدگی به جرایم اطفال وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالحسن کولایی در جمع قضات و کارکنان دستگاه قضایی که با حضور رئیس قوه قضائیه در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: شعبه اختصاصی برای رسیدگی به جرایم اطفال وجود ندارد که اگر این مهم محقق شود، برای جلب رضایت عمومی مفید خواهد بود.

وی در خصوص قضاتی که جزو ایثارگران هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بخش ایثارگران قضایی توجهی به موضوع بازنشستگی پیش از موعد و مرخصی تحصیلات وجود ندارد که خواهان رسیدگی بیشتر در این زمینه هستیم.

اکثر پرونده‎‎های طلاق توافقی به خاطر موادمخدر بوده است

رئیس شورای شعبه 107 دادگاه عمومی و جزایی گرگان با تأکید بر اینکه ریشه بسیاری از ناهنجاری‎ها در اعتیاد به موادمخدر است، تصریح کرد: حل ریشه‎ای معضل موادمخدر چه صنعتی و چه سنتی از معضلاتی چون طلاق و ناهنجاری‎های اخلاقی جلوگیری می‎کند.

کولایی، خواستار اختصاص بخشی از بودجه موادمخدر برای درمان معتادان و روابط‎‌های بعد از خروج زندانیان شد و عنوان کرد: با مبادرت به اشتغال زندانیان، بخشی از مشکلات جامعه حل می‎شود.

به گفته وی، اکثر پرونده‎‎های طلاق توافقی به خاطر اعتیاد به موادمخدر بوده است، بنابراین با توجه به کثرت پرونده‎های خانواده در دادگاه‎ها، ضرورت تصویب آئین دادرسی خاص خانواده محسوس است.

وجود بیش از 90 محکوم به قصاص در گرگان

رئیس شورای شعبه 107 دادگاه عمومی و جزایی گرگان با اشاره به اینکه بیش از 90 محکوم به قصاص در شهرستان وجود دارد، متذکر شد: به دلیل اینکه بسیاری از محکومان می‎دانند، عاقبت‎شان چیست، وجود آنها تبعات زیادی در زندان‌ها است که رسیدگی به این امر ضروری است.

کولایی بر لزوم حفظ اقتدار دستگاه قضایی تأکید کرد و بیان داشت: لازمه استقلال کامل قوه قضائیه از لحاظ مالی است که اهرم فشار برای دستگاه‎های اجرایی نباشد.

وی عدم تناسب حجم پرونده‌ها در محاکم دادگستری‌ استان را یک معضل جدی برشمرد و اذعان داشت: نظارت بر عملکرد قضات نباید به نحوی باشد که امنیت را از آنها سلب کند، بنابراین قدرت، جسارت و تصمیم‌گیری عادلانه در محاکم، دادسراها و دادگاه‌های بدوی از نکاتی است که باید مورد توجه واقع شود تا قضات با قدرت و جسارت به قضاوت عادلانه بپردازند.

انتهای پیام/2307/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول