اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری خبر داد

کشف 99 درصدی جرایم در چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 99 درصد از جرایم مهم به وقوع پیوسته در استان در سال‌جاری خبر داد.

کشف 99 درصدی جرایم در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اسرافیل جعفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نیاز به امنیت و آسایش یکی از مهم‌ترین نیازهای اصلی و اساسی انسان‌هاست که در دنیای امروز از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی افزود: اجتماعی شدن انسان‌ها از یک سو و نیاز به امنیت از سوی دیگر مستلزم شکل‌گیری انضباط اجتماعی بوده و در این میان نقش پلیس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

جعفری، برقراری انضباط اجتماعی را از مهم‌ترین رسالت‌های نیروهای پلیس برشمرد و گفت: پلیس به دنبال اقتداری است که مردم در سایه آن امنیت داشته باشند و قانون‌شکنان احساس ناامنی کنند.

این مقام ارشد انتظامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همکاری و تعامل رسانه‌ها با مجموعه انتظامی استان می‌تواند در فرهنگ‌سازی و برقراری امنیت و آرامش در جامعه نقش بسزایی ایفا کند.

جعفری با اشاره به عملکرد 11 ماهه نیروی انتظامی استان، اظهار کرد: در این مدت در بسیاری از شاخص‌ها موفق عمل کرده‌ایم و این موفقیت را مرهون همدلی و همراهی مردم استان هستیم.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 99 درصد از جرایم مهم به وقوع پیوسته در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که با تلاش نیروهای پلیس امنیت و آرامش در استان حاکم است.

جعفری همچنین از کشف 72 درصدی سرقت‌های انجام شده در استان خبر داد و افزود: در این مدت در کشف سرقت‌های مغازه 86 درصد، خودرو 109 درصد، موتورسیکلت 83 درصد، جیب‎بری 81 درصد و کیف‌قاپی 153 درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: 100 درصد قتل‌های انجام گرفته در استان طی سال جاری کشف شده است.

*متلاشی شدن 36 باند سرقت

جعفری از متلاشی شدن 36 باند سرقت در استان خبر داد و افزود: با متلاشی شدن این باندها 112 سارق دستگیر و مجازات شدند.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در سال جاری در چهار شاخص شاهد کاهش وقوع جرم در استان بودیم، ادامه داد: در وقوع جرایم مهم 14 درصد، کیف‎قاپی 46 درصد، جیب‎بری 41 درصد و سرقت موتورسیکلت 11 درصد کاهش داشتیم.

*‌رشد 400 درصدی کشف مواد مخدر

جعفری از رشد 400 درصدی کشف مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: بر این اساس در سال جاری بیش از 2 هزار و 300 کیلوگرم مواد مخدر در استان کشف شده است.

وی با اشاره به متلاشی شدن 44 باند مواد مخدر در استان، ادامه داد: در سال جاری 444 نفر به عنوان قاچاقچیان مواد مخدر در استان دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف 41 درصدی کالاهای قاچاق در استان خبر داد و افزود: ارزش این کالاها 110 میلیارد ریال برآورد شده است.

جعفری خاطرنشان کرد: برای قاچاقچیان این کالاها 254 پرونده در مراجع قضایی تشکیل شده است.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از ارتقای سیستم انگشت‌نگاری از حالت سنتی به الکترونیکی خبر داد و افزود: در سال جاری 20 هزار نفر به مراکز تشخیص هویت استان رجوع کرده‌اند.

انتهای پیام/68004/ز40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول