اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داورزنی در گفت‌وگو با فارس

افزایش تیم‌های راه یافته به مرحله پلی‌آف لیگ والیبال / جرایم سال 92 اعمال می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون والیبال گفت: سال آینده احتمال دارد فرمول جاری مرحله پلی‌اف را تغییر داده و تعداد تیم‌های راه یافته به این مرحله را بیش از چهار تیم کنیم.

افزایش تیم‌های راه یافته به مرحله پلی‌آف لیگ والیبال / جرایم سال 92 اعمال می‌شود

محمدرضا داورزنی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی فارس در آمل از وضعیت لیگ برتر ایران، پیش رو بودن لیگ جهانی، امکان افزایش تعداد تیم‌های لیگ برتر والیبال ایران در سال آینده، میزبانی کشورمان در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا، تعداد سهمیه ایران در این مسابقات و رسوخ بداخلاقی در والیبال کشورمان صحبت کرد.

داورزنی با اشاره به اینکه لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور با شور و حرارت خاص روزهای پایانی خود را می‌گذراند، بیان داشت: امسال با توزیع بازیکنان ملی‌پوش و مطرح در بین تیم‌ها رقابت‌های خوبی را شاهد بودیم که از سطح کمی و کیفی بالایی برخوردار بود.

وی افزود: بیشتر بازی‌های لیگ برتر در شهرهای مختلف کشورمان با شور و هیجان ویژه‌ای دنبال می‌شد و استقبال بسیار زیادی از این دیدارها با حضور تماشاگران نشان از علاقه و توسعه والیبال کشورمان دارد.

در بیشتر شهرهای کشورمان با مشکل فضای سالن مواجه هستیم

رئیس فدراسیون والیبال با اعلام اینکه هم‌اکنون در بیشتر شهرهای کشورمان با مشکل فضای سالن برای حضور تماشاگران مواجه هستیم، اظهار داشت: باید با کمک ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و پای کار آمدن سرمایه‌گذاران امکانات سخت‌افزاری در شهرستان‌‌ها را توسعه دهیم.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در برخی کشورهای دنیا که لیگ جهانی والیبال در آنها انجام می‌گیرد بیشتر بازی‌ها در شهرهای مختلف آن کشور برگزار می‌شود، آیا در ایران این امکانات وجود دارد که هر دیدار لیگ جهانی برای بسط و گسترش این رشته در شهرهای مختلف دنبال شود، گفت: در کشورمان زیرساخت‌های لازم جزء در تهران در شهرهای دیگر فراهم نیست.

داورزنی با بیان اینکه این حرکت در برخی کشورهایی که در لیگ جهانی دارند انجام می‌شود، ادامه داد: جزء تهران، ما در اصفهان نیز شرایط سخت‌افزاری مناسبی برای این مسابقات داریم ولی در بسیاری از شهرها همانند آمل که هوادار داریم امکانات نداریم زیرا مطمئنم اگر در این شهرستان سالن 20 هزار نفری هم وجود داشته باشد برای دیدارهای جهانی مملو از تماشاگر خواهد شد.

شرایط برای ساخت سالن مناسب والیبال در مازندران فراهم شود

رئیس فدارسیون والیبال با تاکید اینکه این اراده در مسئولان ورزش و جوانان مازندران وجود دارد که با سرمایه‌گذاری شرایط مطلوبی برای ایجاد سالن مناسب برای مردم والیبالی این خطه فراهم شود، عنوان کرد: تلاش ما این است با کمکی که دولت انجام خواهد داد و علاقمندی ویژه‌ای که بین مردم مازندران و به‌ویژه باشگاه ورزشی کاله وجود دارد این شرایط در مازندران و آمل تقویت شود تا مردم بتوانند در آینده میزبان شایسته‌ای برای دیدارهای لیگ جهانی باشند.

 لیگ جهانی مقدمه‌ای برای حضور شایسته ایران در مسابقات آسیایی است

وی با اشاره به آغاز تمرینات آماده‌سازی تیم ملی والیبال بزرگسالان کشورمان برای حضور در لیگ جهانی بیان داشت: این تمرینات با حضور خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی کشورمان و شرکت ملی‌پوشانی که تکلیف تیم‌شان در لیگ برتر مشخص شده آغاز شد.

داورزنی عنوان کرد: همچنین دیدارهای تدارکاتی برای آمادگی هرچه بهتر در رقابت‌های جهانی با بلغارستان، آرژانتین و برزیل پیش‌بینی شده و کشور قطر نیز طی درخواستی از ایران خواست تا با ملی‌پوشانش دیدار تدارکاتی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون والیبال لیگ جهانی را مقدمه‌ای برای آماده‌سازی هرچه بهتر ملی‌پوشان کشورمان برای مسابقات والیبال بزرگسالان جام ملت‌های آسیا دانست و افزود: آن رقابت‌ها نیز برایمان از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و باید در آن از قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کنیم.

افزایش تعداد تیم مرحله پلی‌آف در جلسه شورای لیگ بحث می‌شود

داورزنی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر افزایش تعداد تیم‌های مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال در آینده که امسال بیشتر به مرحله نیمه نهایی شباهت داشت تا پلی‌آف، بیان داشت: یکی از بحث‌هایی که با خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال بزرگسالان کشورمان و مشاوران‌مان در FIVB مطرح کردیم افزایش تعداد تیم‌های مرحله پلی‌آف است.

وی ادامه داد: سال آینده احتمال دارد فرمول جاری مرحله پلی‌اف را تغییر داده و تعداد تیم‌های راه یافته به این مرحله را بیش از چهار تیم کنیم ولی هنوز تصمیم‌گیری قطعی انجام نشده و باید شورای لیگ والیبال قبل آغاز این رقابت‌ها در سال 92 تشکیل شود.

داورزنی ابراز داشت: با تشکیل شورای لیگ والیبال نظرات باشگاه‌ها نیز مطرح شده و به تصمیم‌گیری قطعی می‌رسیم.

افزایش تعداد نمایندگان ایران در جام باشگاه‌های آسیا مشروط است

داورزنی با اشاره به احتمال افزایش تعداد تیم‌های ایرانی حاضر در رقابت‌های والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین رویدادهایی که سال 92 برای والیبال ایران رقم خواهد خورد میزبانی کشورمان از مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا است که این رویداد اول اردیبهشت ماه سال آینده به مدت 9 روز در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران دنبال می‌شود.

داورزنی با اشاره به اینکه 14 تیم برتر آسیا در این مسابقات حضور دارند که مراسم قرعه‌کشی نیز برگزار شده است، گفت: نماینده ایران اسلامی در گروه نخست این دوره مسابقات با کشورهای کویت، چین تایپه و امارات هم‌گروه است.

وی درباره چگونگی شرکت دو نماینده از ایران در جمع تیم‌های جام باشگاه‌های آسیا اذعان داشت: اگر به هر دلیلی یکی از تیم‌های شرکت‌کننده در این مسابقات از دور رقابت‌ها کنار رود یا انصراف خود را اعلام کند تعداد نماینده‌ کشورمان به دو تیم افزایش می‌یابد.

بداخلاقی‌ها به هیچ وجه شایسته والیبال کشورمان نیست

رئیس فدراسیون والیبال در پایان درباره رسوخ بداخلاقی‌های ورزشی کشورمان به والیبال و اوج آن در دیدار رفت مرحله پلی‌آف لیگ برتر در دیدار پیکان تهران و کاله مازندران در پایتخت کشور روی داد که با مصدومیت زرینی ملی‌پوش کشورمان همراه بود، گفت: این بداخلاقی‌ها به هیچ وجه شایسته والیبال کشورمان نیست.

داورزنی یادآور شد: به شدت متاثر از این بداخلاقی‌های پیش آمده هستم و تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست تا با اقدامات امنیتی و بازدارنده از رشد و توسعه این حرکات ناشایست جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه قطعا بعد از دیدارهای مرحله پلی‌آف جلسه کمیته انضباطی در مورد این دیدار جنجالی تشکیل می‌شود، عنوان کرد: تا قبل از سال 92 این جلسه تشکیل خواهد شد و جرایم آن برای عوامل برهم زننده نظم آن دیدار در لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور در سال 92 اعمال می‌شود. 

--------------------------------

گفت‌وگو از قربانعلی مسافر

--------------------------------

انتهای پیام/86012/غ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول