اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 6 مشهد خبر داد

جلوگیری از 3 هزار مورد تخلفات ساختمانی در سال 91

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه شش از برخورد با 798 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در سطح منطقه خبر داد.

جلوگیری از 3 هزار مورد تخلفات ساختمانی در سال 91

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: ساخت و ساز هرگونه ابنیه در داخل محدوده شهری مستلزم رعایت برخی اصول و مقررات خاص مهندسی و شهرسازی است

وی افزود: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیراصولی، واحد نظارت بر ساخت و سازها به عنوان بازوی اجرائیات شهرداری، اصلی‌ترین واحد مقابله و جلوگیری از این‌گونه تخلفات شهری محسوب می‎شود و در مواقعی که تخلف صورت گرفته شامل نقض مقررات شهرداری و شهرسازی است، این واحد بر اساس مقررات و ضوابط حاکم با این موارد برخورد می‎کند.

وی با تاکید بر اطلاع‌رسانی و پیشگیری از ساخت‌ و سازهای غیرمجاز اظهار داشت: اجرای ضوابط قانونی، صدور 2231 اخطاریه و تشکیل پرونده جهت تخلفات ساختمانی و ممانعت از خط کشی در اراضی دارای کاربری غیرمسکونی و فاقد طرح شهرسازی از جمله اقدامات واحد نظارت بر ساخت و ساز در سطح منطقه شش است.

وی افزود: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و پلمپ آنها، تنظیم لوایح و ارسال 25 مورد به کمسیون ماده 100 و اجرای احکام صادره و همچنین بازدید و گشت‌زنی مستمر در سطح منطقه و بیش از 3 هزار مورد پیگیری جهت ممانعت از ساخت و سازهای غیرمجاز و تخلفات ساختمانی از دیگر اقدامات این واحد از ابتدای سال جاری تاکنون است.

کریمی با اشاره به حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز شهری اذعان کرد: جهت ممانعت از رشد حاشیه‌نشینی و ساخت و سازهای غیرایمن و مغایر با اصول و ضوابط مهندسی و همچنین مقابله با برخی از افراد سودجو، نقش نظارت در مقابله با این معضل حائز اهمیت است و تاثیر مثبت آن در آتیه شهر و به‌خصوص منطقه شش محقق می‎شود.

شهردار منطقه شش در ادامه با اشاره به کاهش چشم‌گیر این تخلفات طی سال جاری افزود: تاکنون واحد نظارت بر ساخت و ساز غیرمجاز 1581 مورد پیگیری پلمپ واحدهای غیرمجاز در سال جاری را گزارش داده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات ارائه شده از ابتدای سال تاکنون 999 مورد پایان‌کار صادر شده است که این رقم در مقایسه با سال 1386، 72 درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/70005/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول