اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب خبر داد

تخریب 4 هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بناب

خبرگزاری فارس: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب از تخریب و قلع و قمع 4 هزار متر مربع ساخت وسازهای بدون مجوز در اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

تخریب 4 هزار مترمربع از ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی بناب

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جعفر صادقی صبح در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در 28 بهمن ماه سال‌جاری عوامل اجرایی مدیریت امور اراضی استان در شهرستان بناب، در اجرای یک فقره پرونده به کلاسه 1338/88ج حکم قضایی مربوط به قلع و قمع بنای احداث شده غیرمجاز در زمین زراعی واقع در شهر روشت بزرگ  در کنار جاده مراغه و بناب به همراه مامور دادگستری و نیروی انتظامی عزیمت و به تخریب و قلع و قمع بنای احداث شده در زمین کشاورزی تحت عنوان تغییر کاربری غیرمجاز اقدام کردند.

وی با بیان اینکه این اقدام در اجرای احکام قطعیت یافته قلع و قمع موضوع تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی در این شهرستان انجام شد، افزود: جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی و صیانت از بستر تولید در شهرستان بناب با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط به شدت و قوت تمام ادامه دارد.

صادقی با بیان اینکه اراضی کشاورزی املاکی هستند که عملیات کشاورزی، باغداری یا تاک‌داری، به صورت مداوم روی آنها انجام گیرد و یا به دلیل شرایط ویژه، استعداد بالایی برای کشاورزی داشته باشند، افزود: قوانین متعددی برای جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی تدوین شده و در این راستا از شیوه‌های تشویقی و بازدارنده نیز استفاده می‌شود و امر دستیابی به اهداف توسعه، جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی را الزام‌آور کرده و مدیریت جهادکشاورزی این شهرستان توسط مدیریت امور اراضی استان با تکیه به حمایت‌های قانونی، با دقت بالا این مسئله را دنبال و تاکید دارد.

انتهای پیام/60007/خ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول