اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان:

توسعه و تعمیق تفکر بسیجی از رسالت‌های بسیج اساتید است

خبرگزاری فارس: جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان گفت: توسعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی، پژوهشی از رسالت‌های مهم بسیج اساتید است.

توسعه و تعمیق تفکر بسیجی از رسالت‌های بسیج اساتید است

اکبر رجبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: نقش خطیر و ارزشمند دانشگاه و اساتید در پرورش فکری، دانش‌افزایی و تربیت منابع انسانی بسیار ممتاز و بی‌بدیل و اساتید بسیجی پرچمدار این حرکت مقدس هستند.

وی در مورد انتخابات مجمع بسیج اساتید توضیحاتی ارائه داده و به معرفی و تشریح نحوه برگزاری انتخابات مجمع، جایگاه اعضای مجمع و اهداف و برنامه‌های کلی این مجمع پرداخته و انتخاب رئیس مجمع، نایب رئیس مجمع و دبیر مجمع و منشی مجمع را از دستورات کار این برنامه عنوان کرد.

وی بسیج اساتید را مجموعه‌ای پویا و فراگیر و متشکل از اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی دانست که متعقد به نظام جمهوری اسلامی هستند.

جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان اذعان داشت: حضور داوطلبانه اساتید در عرصه‌های دینی و ملی و از حضورهای اساسی و ارزشمند است.

وی توسعه و تعمیق گفتمان فرهنگی و تفکر بسیجی در دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی پژوهشی که به فرآیند اسلامی دانشگاه‌ها و تحقق وحدت حوزه و دانشگاه‌ها کمک می‌کند را از رسالت‌های مهم بسیج اساتید برشمرد و اضافه کرد: فرهنگ‌سازی و بسترسازی و تلاش در تحقق منویات مقام معظم رهبری در نهضت تولید علم، جنبش نرم‌افزاری و پیشرفت و عدالت و صیانت از ارزش‌ها و جلوگیری از نفوذ ارزش‌های انحرافی و مقابله با تهاجم فرهنگی و نظری از دیگر رسالت‌های بسیج اساتید است.

رجبی رسالت‌های مهم بسیج اساتید در عرصه دانشگاه‌ها و محیط‌های علمی و پژوهشی، الگوسازی و جهت‌دهی برای ارتباط و تعامل سازنده بین دانشگاه‌ها و نهادها و مراکز تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر را برشمرد.

وی قوت‌ها و مزیت‌ها و فرصت‌هایی که در بسیج اساتید وجود دارد، حضور قابل توجه اعضا با انگیزه دینی متعهد و متخصص، آگاه و جوان و وجود جایگاه قانونی بسیج اساتید طبق آئین‌نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی را برشمرد و افزود: از مهمترین این قوت‌ها ارتباط با مقام معظم رهبری و حمایت معظم‌له از بسیج اساتید و همین طور ارتباط با سپاه پاسداران جمهوری اسلامی به عنوان یک تکیه‌گاه مطمئن و استوار نظام، وجود انگیزه دینی و انقلابی مسئولین و مدیران بسیج اساتید، عضویت در شورای فرهنگی دانشگاه و تعامل با سیستم اجرایی کشور و حمایت مراجع و آیات عظام از بسیج اساتید و همچنین برخورداری از حمایت مدیریت دانشگاه‌ها و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها است.

جانشین مرکز بسیج اساتید استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: مجمع بسیج اساتید استان در سال دو بار تشکیل و در آن اهداف و برنامه‌های بسیج اساتید تعیین می‌شود.

انتهای پیام/2308/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول