اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان و بلوچستان:

انتقال گاز ایران به پاکستان به کریدور انتقال انرژی جهان تبدیل می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صادرات گاز ایران به پاکستان می‌تواند در آینده نه‌چندان دور به کریدوری برای انتقال انرژی به اقصی نقاط جهان تبدیل شود.

انتقال گاز ایران به پاکستان به کریدور انتقال انرژی جهان تبدیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، حاتم نارویی ظهر امروز در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار اظهار داشت: چابهار از دیرباز مرکز ترانزیت و مبادلات کالا بوده است و چابهار یکی از 14 نقطه استراتژیک و راهبردی جهان است.

وی افزود: بندر چابهار به لحاظ شرایط جغرافیایی در مبدأ ورودی دریای عمان و اقیانوس هند و ویژگی خاص آن به عنوان یکی از محورهای استراتژیک و ترانزیتی کشور در توسعه و رونق اقتصادی شرق کشور از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برخورداری از مرزهای طولانی آبی و خشکی استان با کشورهای افغانستان، پاکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس، موقعیت ویژه‌ای را به آن بخشیده است.

نارویی بیان کرد: بندر چابهار به علت قرار داشتن در خارج از تنگه هرمز و در دهانه اقیانوس هند و به لحاظ موقعیت خاص اقتصادی، اجتماعی صنعتی، ارتباطی و سیاسی از بنادر بسیار مهم کشور به شمار می‌آید.

وی گفت: بندر چابهار نزدیک‌ترین فاصله را با آب‌های آزاد جهان از طریق اقیانوس هند دارد.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با وجود ارزش انرژی و اینکه ایران دومین ذخایر گازی جهان را دارا است برای حضور در بازارهای جهانی از موقعیت مناسبی برخوردار است.

نارویی بیان داشت: اجرایی شدن قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان می‌تواند در آینده نه‌چندان دور به کریدوری برای انتقال انرژی از خاورمیانه به اقصی نقاط جهان تبدیل شود و در سند چشم‌انداز توسعه کشور برای رسیدن به سهم 10 درصدی تجارت گاز دنیا، گام‌های مهمی برداشته شده است.

وی در دیدار با مدیرعامل و مسئولان و تجار منطقه آزاد بر برنامه‌های خوب و توسعه مناسب در منطقه چابهار تأکید کرد.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های پتروشیمی، نفت، پروژه‌هایی که می‌تواند تأثیرگذار باشد از قبیل خط ریلی، ترانزیت، محور شرق، حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، استفاده از حداکثر ظرفیت اسکله، بحث شیلات و کشاورزی همه اینها وسیله ای است که عزم و اراده محکم امروز ما را در مقابل جنگ نرم دشمن و تحریم‌ها نشان می‌دهد و سبب سرمایه‌گذاری شده و در رشد تعالی معنوی و اقتصادی و به ستوه آوردن دشمن می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/75001/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول