اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان خبر داد

پیشرفت 20 درصد خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون پیشرفت فیزیکی خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان 20 درصد است که پیشرفت بیشتر آن تلاش و پیگیری مسئولان به ویژه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی را می‌طلبد.

پیشرفت 20 درصد خط انتقال گاز ایرانشهر به زاهدان

محمد حسن تهرانی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار داشت: طول خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان 260 کیلومتر و به قطر 36 اینچ است که هم اکنون حدود 20 درصد رشد داشته است.

وی با بیان اینکه خط انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان، گلوگاه گازرسانی به استان است افزود: باید تمام مسئولان از جمله نمایندگان مجلس پیگیری‌های لازم برای اجرایی شدن کامل خط انتقال گاز را انجام دهند.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه زیربنا و تأسیسات لازم شبکه گاز در تعدادی از شهرهای استان انجام شده است بیان داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم شبکه گاز در روستاهای بمپور 80 درصد پیشرفت دارد، خط ارتباط ایرانشهر تا بمپور نیز در حال اجرا است.

تهرانی ادامه داد: حد فاصل ایرانشهر ـ بمپور نیز شهرک صنعتی وجود دارد که آن هم مقرر شده تا گازدار شود و با اجرایی شدن آن تنها شهرک صنعتی استان است که از نعمت گاز برخوردار است.

راه‌اندازی نخستین جایگاه CNG در ایرانشهر

وی از راه‌اندازی نخستین جایگاه CNG در سال آینده در ایرانشهر خبر داد و گفت: ایجاد شبکه‌های گازرسانی در شهرهای خاش، زاهدان و زابل از سال 90 آغاز شده اما متأسفانه همزمان با آنها خط انتقال گاز هیچ پیشرفتی نداشته است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان ضمن تأکید بر رعایت نکات ایمنی در ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های گاز رسانی تصریح کرد: تمام شبکه‌ها طبق استاندارد گاز باید گازدار شوند لذا تلاش می‌کنیم گازی ایمن و با استاندارد به مردم تحویل دهیم.

تهرانی در ادامه با بیان اینکه اگر خط انتقال حرکت و پیشرفت خوبی داشته باشد افزود: همزمان در شهرهایی که شبکه اجرا شده، اقدامات لازم را فراهم کرده تا هرچه سریع‌تر گاز به خانه‌های مردم وارد شود.

وی بر فرهنگ‌سازی استفاده درست از گاز تأکید کرد و گفت: شرکت گاز از طریق پخش برنامه‌های آموزشی به زبان محلی، برنامه‌های خود را آغاز کرده است.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان از مردم خواست مراقب تأسیسات و شبکه‌های اجرا شده گاز در سطح شهرها باشند تا زمانی که گاز وارد استان می‌شود با مشکل مواجه نشویم.

تهرانی، حفاظت از شبکه‌ها و معماری درست واحدهای مسکونی را از جمله مواردی عنوان کرد که مردم با رعایت آن از بسیاری از مشکلات جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی به تمام شهرستان‌های استان طی برنامه کوتاه مدت اجرایی نیست گفت: این استان وسیع و فاصله بین شهرهای آن زیاد است و از طریق شبکه‌ها نمی‌توان گاز را انتقال داد حتما باید خط انتقال ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان بیان کرد: شبکه‌های درون شهری در اختیار شرکت گاز است، گازرسانی به شهرها و روستاها و شبکه‌های داخلی بر عهده شرکت گاز بوده اما خط انتقال گاز در اختیار این شرکت نیست.

تهرانی خاطرنشان کرد: سهم سال 91 این شرکت 16 میلیارد تومان بوده که این اعتبار از طریق شرکت گاز تأمین شده است.

وی با اشاره به اینکه 25 میلیارد تومان اعتبارات سال آینده شرکت گاز سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است افزود: شرکت ملی گاز در اختصاص اعتبارات مشکلی ندارد.

مدیرعامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان گفت: سال آینده این رقم را در دو بخش هزینه خواهیم کرد یکی اجرای شبکه‌های بمپور، دلگان و... و دیگری اشتراک‌پذیری و بهره‌برداری از شبکه‌هایی که گازدار می‌شوند.

تهرانی ادامه داد: نگهداری شبکه‌هایی که هم اکنون در شهرهایی که گاز ندارند نیز ایجاد شده است.

انتهای پیام/75004/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول