اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حوادث و مدیریت بحران دانشگاه پزشکی مشهد اعلام کرد

استقرار اورژانس در نقاط مختلف مشهد برای مبارزه با عوارض چهارشنبه‌سوری

خبرگزاری فارس: مسئول حوادث و بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمام نیروهای اورژانس مشهد برای مبارزه با عوارض احتمالی چهارشنبه سوری در نقاط مختلف شهر استقرار پیدا کرده‌اند.

استقرار اورژانس در نقاط مختلف مشهد برای مبارزه با عوارض چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهرام طاهری‌زاده بعدازظهر امروز در نشست خبری ستاد تسهیلات زائر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد اظهار کرد: تمام این نیروها در خارج از پایگاه‌های خود استقرار پیدا می‌کنند تا بتوانند سریع‌تر به نقاط حادثه‌دیده بروند.

وی با اشاره به شرایطی که سال گذشته برای خدمات‌رسانی در نظر گرفته شده بود تصریح کرد: در سال گذشته مثلث امداد در سطح شهر مشهد تشکیل شد و این خدمات از روز سه شنبه ظهر تا چهارشنبه ادامه پیدا کرد.

مسئول حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در سال 90 49 مورد ماموریت در شب چهارشنبه سوری آخر سال برای اورژانس مشهد به وجود آمد که 42 مورد آنها آقایان و هفت مورد آنها مربوط به خانم‌ها بوده است.

طاهری‌زاده اضافه کرد: از این تعداد 37 مورد در محل درمان شده‌اند و الباقی به بیمارستان‌های مختلف شهر انتقال داده شده‌اند بیشترین موارد آسیب در این شب مربوط به تروماهای چشمی و سوختگی دست و پا است که در این راستا بخش سوختگی بیمارتان امام رضا(ع) و بیمارستان فوق تخصصی چشم خاتم‌الانبیاء در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی با مقایسه آمارهای سال 90 نسبت به سال 89 اظهار کرد: تعداد ماموریت‌هایی که در آن انتقال مصدوم وجود داشته است 60 مورد بوده است که در سال 90 کاهش چشمگیری داشته است.

مسئول حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در ایام تعطیلات نوروزی نیروهای اورژانس در حال آماده باش به سر می‌برند تصریح کرد: در نوروز سال 91 نسبت به سال گذشته تعداد ماموریت‌های اورژانس حدود 9 درصد افزایش داشته است.

طاهری‌زاده ادامه داد: به عبارت دیگر تعداد ماموریت‌های اورژانس 115 استان خراسان‌رضوی 12 هزار و 547 عدد بوده است که این تعداد در سال 91 به 13 هزار و 668 عدد رسیده است که از این تعداد در حدود 62 درصد مربوط به شهرستان مشهد، 78 درصد مربوط به محدوده خدمات‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و تنها 22 درصد مربوط به چهار دانشگاه جانبی است که در کنار دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان‌رضوی فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای حفظ سلامت زائران بارگاه مطهر رضوی در استان خراسان‌رضوی تاکید کرد: برای نوروز سال 91 ، 12 ایستگاه سلامت در نظر گرفته شده است که ارائه خدمات پیش بیمارستانی را در استان خراسان‌رضوی بر عهده دارند.

مسئول حوادث و مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین 96 پایگاه شهری و 96 پایگاه جاده‌ای با 170 دستگاه آمبولانس ارائه خدمات به زائران را در نقاط مختلف استان بر عهده دارند.

طاهری‌زاده اضافه کرد: همچنین در طول این مدت پنج دستگاه اتوبوس آمبولانس نیز آماده ارائه خدمات به زائران بارگاه مطهر رضوی هستند علاوه بر این ستاد هدایت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مدت در صورت لزوم این آمادگی را دارد تا مراحل درمان و اعزام بیماران شهرستانی که نیاز به دریافت درمان‌های پیچیده‌تر در مشهد را داشته باشند را پیگیری کند.

وی در ارتباط با خدمات‌دهی اورژانس به صورت هوایی در ایام تعطیلات عید نوروز بیان کرد: با توجه به حادثه سقوط بالگرد در مشهد در حال حاضر مجوزهای لازم برای اجاره بالگرد و استفاده از آن برای امداد هوایی صادر نمی‌شود ولی در صورت لزوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد می‌تواند از هلال‌احمر درخواست کمک برای امداد هوایی نماید و هلال‌احمر نیز پشتیبانی‌های لازم را به عمل می‌آورد.

انتهای پیام/70010/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول