اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی اسفراین:

نوجوانان بیشترین قربانیان چهارشنبه سوری هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین گفت: بیشترین قربانیان حوادث چهارشنبه آخر سال را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

نوجوانان بیشترین قربانیان چهارشنبه سوری هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از پایگاه خبری پلیس خراسان شمالی، حسین بدری اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر مراسم چهارشنبه سوری به دلیل بی احتیاطی، عدم رعایت اصول ایمنی، استفاده از مواد محترقه خطرناک و ... بعضاً باعث بروز حوادث تلخ برای خانواده و به خصوص نوجوانان و جوانان شده است.

وی افزود: بر اساس گزارشات موجود هیچ فردی و یا گروه از خطرات حوادث ناشی از این آتش بازی‌ها در امان نبوده و چه بسا افرادی که لحظه تحویل سال نو را با مصدومیت یا معلولیت ناشی از این حوادث آغاز کرده‌اند با خانواده‌ای که نوروز را در غم از دست دادن عزیزی با سوگ نشسته‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین گفت: آمارها نشان می‌دهند که بیشترین قربانیان چهارشنبه آخر سال کودکان و نوجوانان هستند پس بیایید با به خاطر سپردن و رعایت نکات زیر، سال را با خوشی و سلامت به پایان رسانده و نوروز شادی را در کنار خانواده داشته باشیم.

وی به شهروندان توصیه کرد هشدارهای زیر را جدی بگیرند:

*همه ساله تعداد زیادی از افراد که ناآگاهانه به تماشای آتش بازی افراد نشسته‌اند از پرتاب فشفشه‌ها و ترکش‌ها در امان نبوده و دچار صدمات زیادی می‌شوند.

* اگر کسی در نزدیکی شما از فشفشه و مواد آتش‌زا استفاده می‌کند دستان خود را باز نگه داشته و جلوی صورتتان را بگیرید تا دچار سوختگی نشوید.

* از برافروختن آتش در کنار خودروها، پمپ بنزین، سیم‌های برق، واحدهای مسکونی و معابر جداً خودداری کنید.

* مواد منفجره در مجاورت لوازم گرمازا، در هوای گرم و حتی در جیب افراد، ایجاد انفجار و اشتعال می‌کند.

* انفجار تنها 250 گرم مواد محترقه می‌تواند علاوه بر تخریب شدید یک ساختمان، منجر به شکستن شیشه ساختمان‌های مجاور تا شعاع زیادی شود.

* از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال این‌ها چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان خودداری کنید. از ریختن مواد سریع الاشتعال مانند: نفت، بنزین و... بر روی آتش خودداری کنید.

*از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش‌ها و... بر روی آتش خودداری کنید. از پرتاب فشفشه و ترقه بر روی شاخه درخت‌ها، پشت بام و بالکن منازل خودداری کنید.

* در صورت روشن کردن آتش توصیه می‌گردد آتش در حجم کم باشد و از هیزم، کارتن خالی و امثالهم که دارای شعله زیاد هستند استفاده نشود.

* وجود یک کپسول خاموش کننده آتش نشانی پودری در نزدیک محوطه آتش ضروری است. قبل از ترک محل روشن کردن آتش، حتماً از خاموش بودن آن مطمئن شده و توسط شیلنگ آب، باقی‌مانده آن را کاملاً سرد کرده و جمع آوری کنید.

فرمانده انتظامی اسفراین اظهار کرد: به استناد قانون مجازات اسلامی هرگونه قاچاق، خرید و فروش و... مواد منفجره و محترقه به طور غیر مجاز جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می‌شود.

وی از شهروندان خواست با رعایت نکات ایمنی در چهارشنبه پایان سال، نوروز را به کام خود و دیگران تلخ نکنند.

انتهای پیام/63002/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول