اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا مطرح کرد

تمهیدات لازم برای مقابله با آسیب‌های چهارشنبه‌سوری

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرضا گفت: به دلیل اینکه شهرستان شهرضا به لحاظ میزان وقوع حوادث مختلف در موقعیت مطلوبی قرار گرفته در راستای جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی در چهارشنبه پایان سال تمهیدات لازم اتخاذ شده است.

تمهیدات لازم برای مقابله با آسیب‌های چهارشنبه‌سوری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سیدمحمدباقر محمدی ظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان شهرضا اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، مقرر شده که با همکاری و تعامل نیروی انتظامی و شهرداری شهرضا تمامی تصمیم‌های لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در چهارشنبه پایان سال به شکل جدی اجرایی شود.

وی ادامه داد: براین اساس، مراکز عرضه مواد محترقه و اماکن جمع‌آوری لاستیک‌های فرسوده در نقاط مختلف شهرضا شناسایی و فعالیت‌های لازم در زمینه مقابله با بروز هرگونه موضوع حادثه‌زا در این مراکز انجام گرفته است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مهم‌ترین رکن مقابله با بروز حادثه در سطوح مختلف اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بدون شک تبیین صحیح خرافاتی بودن مراسم چهارشنبه پایان سال از سوی دستگاه‌های مختلف فرهنگی می‌تواند؛ زمینه کاهش آسیب‌های ناشی از این موضوع را به شکل چشمگیری در جامعه فراهم کند.

وی در ادامه ترسیم سیاست‌های کلان در حوزه سلامت و امنیت غذایی را جزو مهم‌ترین نیازهای شهرستان شهرضا ذکر کرد و افزود: همگان باید بدانند که حوزه سلامت، بهداشت جسم و روح انسان امری است که با مصلحت‌اندیشی در تضاد است و برای تحقق تحولات گسترده در این حوزه باید تمامی مسئولان امر تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود تردد متکدیان در نقاط مختلف شهری را از دیگر معضلات شهرضا دانست و تصریح کرد: دو نهاد شهرداری و بهزیستی باید براساس قانون در راستای حذف این معضل که چهره شهر را تحت‌ تأثیر قرار داده است، تلاش کنند.

وی اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات و نارسایی‌های موجود در زمینه وضعیت بهداشتی مراکز عرضه مواد غذایی در شهرضا نیازمند حمایت دستگاه‌هایی همچون شهرداری، مجمع امور صنفی و اداره صنعت و معدن و تجارت است؛ انتظار داریم در آینده نزدیک شاهد رفع زیرساختی مشکلات این حوزه باشیم.

فرماندار شهرضا با اشاره به لزوم تدوین برنامه جامع آموزش اصناف در شهرضا بیان داشت: باید اصناف مختلفی که به شکلی در زمینه ارائه مواد غذایی به مردم فعالیت می‌کنند؛ پیش از اخذ مجوز کسب در دوره‌های آموزشی شرکت کنند.

*‌ تحقق جامعه ایمن مهم‌ترین نیاز دنیای امروز

در ادامه این نشست، معاون فرماندار شهرضا طی سخنانی تحقق جامعه ایمن در عرصه‌های مختلف را جزو مهم‌ترین نیازهای دنیای امروز برشمرد و اذعان داشت: یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در راستای تحقق جامعه ایمن در سطح شهرستان شهرضا، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در سطح محورهای مواصلاتی است که تاکنون نتایج قابل توجهی در راستای کاهش آمار تصادف‌های جاده‌ای داشته است.

عبدالوهاب سالمی ابراز داشت: تمامی دستگاه‌هایی که براساس قانون موظف به ایمن‌سازی جامعه هستند باید در راستای فرهنگ‌سازی این امر مهم سیاست‌گذاری‌های لازم را داشته باشند و در این راستا فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه شناسایی رفتارهای پرخطر در بین دانش‌آموزان به عنوان یک موضوع مهم برای کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح است، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آموزش دانش‌آموزان در خصوص جلوگیری از بروز این رفتارها تدوین شده است و انتظار داریم به شکل شایسته از سوی مسئولان امر اجرایی شود.

انتهای پیام/63011/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول