اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وسعت حوزه‌ 43 هزار هکتار

یک طرح سیل‌بند در کرمان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: سیل بند مملکت که در حوزه‌ای به مساحت 43 هزار و 500 هکتار اجرا شده است، افتتاح شد.

یک طرح سیل‌بند در کرمان افتتاح شد

محمدعلی اسدی امروز در حاشیه افتتاح یک طرح سیل‌بند‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این سیل‌بند در حوزه‌ای به مساحت 43 هزار و 500 هکتار اجرا شده و تنها قسمتی از پروژه عظیمی است که شهر کرمان را از سیل حفظ می‌کند.

وی، اعتبار کل پروژه را بر اساس مطالعات انجام شده 80 میلیارد ریال برآورد کرد و ادامه داد: برای اجرای فاز اول این پروژه تاکنون مبلغ 10 میلیارد ریال هزینه شده و عملیات خاکی و سیمانی قسمتی از کار بر اساس طرح انجام شده است.

اسدی بیان داشت: امیدواریم با اختصاص اعتبارات لازم طی یک دوره سه ساله، این پروژه به سرانجام مطلوب برسد تا در آینده شاهد خسارات احتمالی به شهر کرمان نباشیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان همچنین با اشاره به بازدید از پروژه کربن شهداد عنوان کرد: این پروژه با مشارکت جمهوری اسلامی ایران و سازمان ملل متحد در سطحی بالغ بر 130 هزار هکتار اجرا می‌شود.

اسدی خاطر نشان کرد: این طرح با دستور کار مشارکت جدی مردم در اجرای پروژه‌ها، اشتغالزایی در روستاهای داخل محدوده، ترغیب سایر روستاییان به اجرای فعالیت‌های مولد و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و پدیده حاشیه‌نشینی‌ شهرها در حال انجام است.

وی با اشاره به وجود شغل‌هایی نظیر پته‌دوزی‌، قالیبافی و فعالیت‌های کشاورزی پردرآمدی نظیر کاشت وسمه و حنا گفت: با توجه به نگاه جدید دولت و مجامع بین‌المللی به حضور جدی مردم در عرصه‌، اجرای این نوع پروژه‌ها با این رویکرد موفق ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/80018/ذ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول