اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندوآب:

کانون‌های ازدواج آسان توسعه یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه میاندوآب گفت: باید در راستای راه‌اندازی و گسترش کانون‌های ازدواج آسان گام برداشته شود.

کانون‌های ازدواج آسان توسعه یابد

حجت‌الاسلام محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: برای اینکه جوانان از گناه کردن و آسیب‌های مختلف اجتماعی مصون بمانند باید در راستای تاسیس کانون‌های ازدواج آسان گام برداشته شود و مسئولان مقدمات لازم را در این راستا به شکل گسترده فراهم کنند.

وی تصریح کرد: باید بسترهای مورد نیاز برای ایجاد کانون‌های ازدواج آسان را فراهم کرد و شعب آن را در مناطق مختلف کشورمان و استا‌ن‌مان توسعه داد تا همه آحاد جامعه از دور افتاده‌ترین نقاط نیز به این مراکز دسترسی داشته باشند و بتوانند از خدمات مختلف آن در راستای تشکیل خانواده بهره ببرند.

قهرمانی ورود خیران به این قبیل مباحث را خواستار شد و افزود: ازدواج مهمترین مسئله و نیاز جوانان است ولی وجود بعضی موانع مانند گرانی، توقع های بیش از حد انتظار خانواده‌ها، بیکاری و ... سدی در برابر آن ها است لیکن لازم است خیران در این قبیل امور نیز وارد شده و برای رفع موانع مورد اشاره دست در دست همدیگر دهند.

وی با بیان اینکه اعمال خیر و خداپسندانه فقط در تامین نیازهای مادی طبقه کم بضاعت خلاصه نشده است، افزود: تصوری وجود دارد مبنی بر اینکه تامین اقلام خوراکی، پوشاک، مدرسه‌سازی و احداث بیمارستان تنها راه کمک به دیگران است حال آن که چنین نیست بلکه  برای رفع نیازهای روحی همدیگر نیز باید گام برداریم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه تلاش برای ازدواج جوانان یکی از توصیه‌های موکد در دین مبین اسلام است، به حدیثی از نبی اکرم (ص) در این زمینه اشاره کرد و گفت: طبق قول ایشان کسانی که برای ازدواج دو نفر اعم از پیر و جوان گام بردارند ثواب یک هزار شهید فی سبیل‌الله و یک هزار حج مقبول را اخذ می‌کنند.

قهرمانی ازدواج را تامین‌کننده نیازهای روحی و جسمی انسان دانست و اظهار داشت: ازدواج کردن سنت رسول الله و کامل کننده دین است به طوری که در سایه آن نه تنها جوانان مقابل آسیب‌های مختلف اجتماعی، اخلاقی و فکری مصون می‌مانند بلکه به رشد و تعالی معنوی هم دست پیدا می‌کنند بنابراین همه باید در این زمینه بسیج شوند.

انتهای پیام/61002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول