اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از کیفیت آب هشترود

مردم هشترود: کیفیت آب شرب خوب نیست/ مسئولان: آب هیچ مشکلی ندارد

خبرگزاری فارس: مردم شهر هشترود نسبت به کیفیت آب شرب این شهر اطمینان نداشته و برخی برای شرب از چشمه‌ها استفاده می‌کنند اما مسئولان اعلام می‌کنند هیچ مشکلی وجود ندارد.

مردم هشترود: کیفیت آب شرب خوب نیست/ مسئولان: آب هیچ مشکلی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، علی نجاری فرماندار هشترود صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات آب شرب هشترود و بهداشت اظهار کرد: با توجه به اینکه قبلاً آب شرب شهر از کیفیت خوبی برخوردار نبود به همین خاطر مردم نسبت به کیفیت آب شرب شهری نوعی بدبینی دارند.

وی افزود: هم اکنون آب شرب هشترود بهداشتی بوده و عاری از هر نوع میکروب است، مردم باید بدون دغدغه از این آب مصرف کنند.

نجاری در ادامه خواستار تسریع در آبرسانی از سد "کلقان" به شهر هشترود شد و گفت: کیفیت آب ورودی از سد سهند به هشترود خوب نیست.

فرماندار هشترود همچنین خواستار برخورد جدی با غذاخوری‌هایی که بهداشت را در ایام نوروز مراعات نمی‌کنند شد.

عباس فیضی رئیس شبکه بهداشت هشترود هم از برخورد جدی با مغازه‌دارانی که اقلام خوراکی، فاسد شدنی و مواد پلاستیکی را در معرض نور خورشید، جلوی مغازه‌ها و خارج از مغازه‌ها نگهداری می‌کنند خبر داد.

وی از صاحبان سگ‌ها که در سطح شهر هستند خواست مواظب سگ‌های خود باشند در غیر این صورت سگ‌های ولگرد متلقی شده و توسط ماموران شهرداری و بهداشت معدوم و جمع‌آوری خواهند شد.

نبود املاح در آب شرب باعث بروز پوکی استخوان و امراض عروقی می‌شود

نادر فتح‌الله‌نژاد، مدیر کنترل کیفیت آب استان هم از کیفیت آب شرب هشترود خبر داد و گفت: آب شرب هشترود از لحاظ ظاهری و میکروبی مطابق استاندارد ملی و جهانی است.

وی افزود: اگر در آب شرب املاح نباشد باعث بروز بیماری‌های پوکی استخوان و امراض عروقی می‌شود و خوشبختانه این املاح در آب شرب هشترود وجود دارد. 

حسین اخگری، معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان هم گفت: هم اکنون آب شرب هشترود از 11 چاه عمیق یعنی 20 درصد و مابقی از سد سهند تامین می‌شود که برای افزایش بیشتر کیفیت آن در تصفیه‌خانه آب هشترود با دستگاه‌های پیشرفته مورد تصفیه قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پس از آبگیری سد «کلقان» که در سال 92 صورت خواهد گرفت آب شرب هشترود از سد "کلقان" و با کیفیت ممتاز تامین خواهد شد.

اخگری افزود: مردم بدون دغدغه فکری آب شرب را مصرف کنند و بدانند که بهتر از آب شرب چشمه‌ها است.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول