اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملایر خواستار شد

تأمین آب شرب سالم در بهشت هاجر ملایر

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر خواستار تأمین آب شرب سالم در گلزار بهشت هاجر ملایر و نصب تابلوهای آب شرب و غیرشرب توسط شهرداری شد.

تأمین آب شرب سالم در بهشت هاجر ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریان‌پور بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ملایر با اشاره به وجود برخی مشکلات در تأمین آب شرب روستاهای ملایر اظهار داشت: در این راستا معاون وزیر نیرو در سال جاری از سد کلان بازدیدی داشت که در این زمینه جلسه‌ای در فرمانداری با حضور وی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه، تنها راه حل برای تأمین آب شرب روستایی ملایر ایجاد مجتمع‌های آبرسانی تشخیص داده شد که باید هرچه سریع‌تر راه‌اندازی شود.

فرماندار ملایر با بیان اینکه برخی روستاهای بزرگ شهرستان از جمله علی‌آباد دمق و حسین‌آباد شاملو نیاز به مجتمع‌های آبرسانی دارند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون علاوه بر مجتمع آبرسانی دهلق، مجتمع‌های دیگری برای مسیرهایی چون الفاوت و ینگی‌کند، آورزمان و مسیر سد کلان، موردنیاز است.

وی بر انجام کلرزنی و تأمین آب شرب روستاها، پاکسازی جداول و جوی‌های آب و اتصال فاضلاب‌های خانگی به شبکه فاضلاب شهری تأکید کرد.

خیریان‌پور خواستار تأمین آب شرب سالم در گلزار بهشت هاجر ملایر و نصب تابلوهای آب شرب و غیر شرب توسط شهرداری شد و تصریح کرد: تأمین آب شرب دانشگاه ملایر و بهشت هاجر از مسیر سد کلان توسط آب و فاضلاب شهری ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برخی پارک‌های شهرستان شیر آب شرب ندارند، عنوان کرد: در این زمینه شهرداری اقدامات لازم را برای تأمین سلامت مردم داشته باشد.

فرماندار ملایر بر ساماندهی ماشین‌های تخلیه چاه تأکید کرد و گفت: لازم است، سازمان‌های مربوطه نسبت به شناسایی این خودروها اقدام کنند تا در صورت ادامه روند تخلیه چاه به صورت غیربهداشتی، این ماشین‌ها به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی در ادامه با اشاره به ایمنی و استانداردسازی شهر بازی‌های ملایر توسط شهرداری و بررسی استانداردهای لازم و رفع الزامات فنی شهر بازی‌ها توسط اداره استاندارد بیان داشت: در صورت رفع نواقص و تأیید از سوی استاندارد، مجوز شهر بازی‌ها توسط شهرداری تمدید شود.

مدیر اداره شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز به اقدامات انجام شده در خصوص مشکلات مطرح شده اشاره کرد و افزود: در 9 ماهه امسال، در روستاهای زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی 9 درصد آلودگی و در روستاهای غیر زیرپوشش 26 درصد آلودگی وجود داشت.

اکبر غلام‌علیان اذعان داشت: کلرزنی 60 درصد از آب شرب روستاهای زیرپوشش شرکت آب فاضلاب روستایی انجام گرفته و این در حالی است که 84 درصد از روستاهای غیر زیرپوشش، سیستم کلرزنی ندارند.

انتهای پیام/89013/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول