اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اوایل سال 92 صورت می‌گیرد

تأمین آب شرب قم از سرشاخه‌های دز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم از تأمین آب شرب قم از سرشاخه‌های دز از اوایل سال 92 خبر داد.

تأمین آب شرب قم از سرشاخه‌های دز

سیدحسن رضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به میزان پیشرفت پروژه سد کبار اظهار کرد: انفجارات سرریز این سد انجام شده و احداث سازه آن ظرف شش ماه آینده به پایان می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای سد کبار اختصاص پیدا کرده و اعتباری به میزان یک میلیارد تومان برای احداث سرریز باید اختصاص پیدا کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم با بیان اینکه 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت در پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم به فروش رسید گفت: 32 میلیارد تومان دولت در دی ماه سال جاری به این پروژه اختصاص داد و پیش‌بینی می‌شود که به جز سد کوچری دیگر سازه‌های پروژه تا پایان سال 91 آماده خواهد شد.

وی به میزان پیشرفت سد کوچری اشاره کرد و افزود: سد کوچری 55 درصد پیشرفت داشته و مهر سال 92 به پایان می‌رسد.

رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه پروژه سد کوچری به پایان نرسیده آبگیری سرشاخه‌های دز با استفاده از سد 15 خرداد و گلپایگان صورت می‌گیرد تا تأمین آب شرب قم در اوایل سال 92 به صورت کامل از طرح انتقال آب از سرشاخه‌های دز انجام شود.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه 5 هزار متر در ثانیه آب شرب مصرفی استان تأمین می‌شود که این امر در ارتقای چشمگیر کیفیت آب شرب تأثیرگذار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم از انتقال آب از بند علیخان به دشت مسیله در سال 92 خبر داد و افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی از ورود آب سطحی به دشت مسیله می‌گذرد با اجرای این پروژه و ورود آب به این دشت، به طور مجدد احیا و تغذیه می‌شود و در احیای کشاورزی این مکان مؤثر است.

وی خاطرنشان کرد: وعده‌هایی داده شده تا اعتبارات انتقال آب از بند علیخان به دشت مسیله از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تأمین شود.

انتهای پیام/78003/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول