اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمنان در تبیین برخی مولفه‏های انتخاباتی:

دلیلی ندارد هر کس احساس تکلیف کرد، کاندیدای انتخابات شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‏فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به در پیش بودن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دلیلی ندارد هر کس احساس تکلیف کرد، کاندیدای انتخابات شود.

دلیلی ندارد هر کس احساس تکلیف کرد، کاندیدای انتخابات شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، آیت‏الله سیدمحمد شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‏های آیین سیاسی عبادی و وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور مردم در مسجد امام این شهر برگزار شد، به تبیین برخی مولفه‏ها برای برگزاری باشکوه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخت.

امام جمعه سمنان در نخستین نکته خود در این باب، به تکثر کاندیداهای انتخاباتی که این روزها در اقصی نقاط کشور سخنرانی و میتینگ برپا می‏کنند، اشاره کرد.

شاهچراغی گفت: همه مردم و مسئولان امروز باید بدانند که کثرت کاندیداهای انتخاباتی نه تنها مزیت نیست؛ بلکه می‏توان آن را مصیبت انتخاباتی توصیف کرد.

لطفاً برای نیامدن و کاندیدا نشدن احساس تکلیف کنید

نماینده ولی‏فقیه در سمنان، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری را برای ایران اسلامی و ملت در بخش‏های مختلف حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: کشور در سال آینده در رهاوردی سخت قرار دارد و در این بین، کثرت کاندیداهای انتخاباتی اتفاق نامیمونی است که باید از آن پرهیز شود.

شاهچراغی سخنانش را با صراحت بیشتری ادامه داد و گفت: امروز نمی‏شود و دلیلی ندارد که هر کس احساس تکلیف کرد، بخواهد پای در عرصه انتخابات بگذارد و کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود و بگوید من احساس تکلیف می‏کنم.

امام جمعه سمنان اضافه کرد: به عده‏ای از این افراد که در جای جای کشور حضور خود را به خاطر احساس تکلیفشان به انقلاب و نظام بیان می‏کنند، باید بگوییم که امروز کشور به وحدت نیاز دارد.

شاهچراغی اضافه کرد: به این افراد که بر اساس وظیفه و احساس دین به نظام اسلامی می‏خواهند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، باید گفت که برای نیامدن و کاندیدا نشدن احساس تکلیف کنید و وارد میدان نشوید.

انتخاب فردی با پشتوانه پایین مردمی کار صحیحی نیست

نماینده ولی‏فقیه در سمنان افزود: مسئولیت ریاست جمهوری بسیار مهم و حائز اهمیت است و باید آن را به کسی که توان بیشتری دارد، سپرد.

امام جمعه سمنان افزود: حضور شمار قابل توجهی از کاندیداها در انتخابات ریاست جمهوری در نهایت به تقسیم شدن آرای مردم در انتخابات می‏انجامد و این چندان برای رئیس جمهوری آینده جالب نیست.

شاهچراغی افزود: اگر افراد زیادی در انتخابات کاندیدا شوند، رأی مردم بین آن‌ها قسمت می‏شود و در شرایط امروز ایران اسلامی، انتخاب فردی که با پشتوانه پایین مردمی بر مسند قدرت بنشیند، کار صحیحی نیست.

کثرت کاندیداها آفت‏ انتخابات است

امام جمعه سمنان یکی از آفت‏های انتخابات را کثرت کاندیداها بیان کرد و خواستار ارزش نهادن به جایگاه ریاست جمهوری شد.

وی تصریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که جایگاه ریاست جمهوری که در حقیقت پس از رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و ولی امر مسلمین جهان، شخص دوم کشور محسوب می‏شود، بسیار مهم است و این کرسی باید به کسی برسد که در خط ولایت بوده و بر دیگران برتری داشته باشد.

شاهچراغی ادامه داد: هر کسی نمی‏تواند در این جایگاه خطیر و حساس قرار گیرد و اگر تعداد کاندیداها کمتر باشد، در نهایت فردی با پشتوانه قوی روانه نهاد ریاست جمهوری می‏شود و وحدت ملی نیز حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/2249/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول