اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

انتخابات شوراها سیاسی نیست / اهداف کاندیداها باید اجتماعی باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه فیروزکوه گفت: انتخابات شوراها یک مقوله اجتماعی و نه سیاسی است و اهداف کاندیداها باید اجتماعی باشد.

انتخابات شوراها سیاسی نیست / اهداف کاندیداها باید اجتماعی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام عبدالعلی استیری صبح امروز در همایش شوراهای اسلامی شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: طولانی‏ترین دوره مسئولیت شوراها به مدت شش سال، توفیقی در عرصه خدمت‏گزاری و خدمت‏رسانی بود.

وی گفت: در نظام مقدس اسلامی، مسئولیت داشتن نعمت است و شامل حال هر کسی نمی‏شود.

استیری خاطرنشان کرد: مقوله شورا از نکات ارزشمندی است که در آیات کلام‏الله مجید و روایات معصومین(ع) به آن اشاره شده است.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به آیه «و شاورهم فی‌الارض . . . » افزود: وقتی پیامبر(ص) که خود عقل کل، معصوم و به دور از هرگونه خطا هستند، در مسائل با مردم مشورت می‏کردند، همه ما هر چند با معلومات و تجربه کاری بالا باشیم، از این امر مستثنی نیستیم.

استیری با اشاره به تعبیر عسل ناب از شورا در کتاب لسان‏العرب تصریح کرد: لحظه لحظه چهار سال مسئولیت اعضای شوراهای اسلامی باید همانند عسل ناب و دارای پیامد و نتیجه باشد و شوراها مرتباً خود را ارزیابی کنند.

امام جمعه فیروزکوه، انتخابات شوراها را برخلاف انتخابات میان‌دوره‏ای مجلس شورای اسلامی در منطقه، انتخاباتی اجتماعی و نه سیاسی برشمرد.

استیری بیان داشت: اگر فردی در انتخابات شوراها مسائل و مقاصد سیاسی را دنبال کند، سخت در اشتباه است.

امام جمعه فیروزکوه خاطرنشان کرد: اهداف کاندیداهای شوراهای اسلامی باید خدمت‏رسانی به خلق و گره‏گشایی از مشکلات اجتماع باشد که با سیاست‏بازی هم‏خوانی ندارد.

وی خواستار ورود افراد توانا از نظر علمی و عملی به عرصه انتخابات شد و گفت: آحاد مردم با مطالعه و تحقیق سعی کنند تا افراد دلسوز، کارآمد، ولایت‏مدار، متعهد و دارای سعه‌صدر را برگزینند.

انتهای پیام/2568/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول