اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان:

مردم به کمیته امداد برای خدمت‌رسانی کمک کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه کوهبنان از مردم خواست تا در آستانه سال نو با کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود کمیته امداد حضرت امام خمینی را در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به نیازمندان یاری رسانند.

مردم به کمیته امداد برای خدمت‌رسانی کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: خداوند متعال در قرآن مجید در موارد متعددی بندگان خود را به احسان و نیکی به دیگران و همچنین عدل توصیه فرموده و آنان را از فحشا، منکر و بدی نهی کرده است.

وی افزود: خداوند در آیات قرآن کریم و ائمه معصوم (ع) در روایات خود به احسان و نیکی به دیگران تأکید داشتند و خود نیز در این راه الگو و پیشگام بودند و دیگران را به انجام این امر توصیه می‌کردند، پس به جا است که شیعیان و ارادتمندان از احسان و کمک به دیگران غفلت نورزند.

صالح‌نیا از مردم خواست تا در آستانه سال نو با کمک‌های نقدی و غیر نقدی خود کمیته امداد حضرت امام خمینی را در خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به نیازمندان یاری رسانند.

وی با اشاره به هفته منابع طبیعی و درختکاری با استناد به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام (ص) گفت: آب دادن به درخت تشنه مانند نجات انسان مؤمن از خطر تشنگی محسوب می‌شود و مفهوم این جمله از بین بردن درخت سبز مانند کشتن یک انسان است.

صالح‌نیا تصریح کرد: امام رضا (ع) در راه هجرت به مرو به حفر چاه، چشمه و لایروبی آن اقدام می‌کرد و گاهی با دست مبارک خود نهال بادام می‌کاشت به گونه‌ای که وقتی آن بزرگوار وارد شهر نیشابور شدند در محله لاشاباد در منزلی سکونت کردند و در گوشه حیاط منزل درخت بادامی کاشتند که پس از یک سال به ثمر نشست و تا وقتی که آن درخت بر جای بود مردم از میوه و برگ‌هایش برای شفا استفاده می‌کردند.

امام جمعه کوهبنان افزود: امام رضا (ع) در محل قدمگاه به چشمه آبی رسید و در نخستین اقدام آن چشمه را لایروبی کرد و دستور داد در جوار چشمه حوضی بسازند که حضرت در آن حوض غسل کردند و در کنار آن چشمه نماز خواندند که امروز به مکانی آباد و سرسبز تبدیل شده است.

صالح‌نیا با اشاره به برگزاری همایش بزرگداشت استاد مردم‌شناس مرحوم محمود روح‌الامینی از دست‌اندرکاران این همایش تقدیر کرد و ابراز داشت: برگزاری این همایش‌ها در حقیقت تجلیل از شخصیت دانشمندان و فرهیختگانی است که علم آنان مفید و سودمند برای جامعه است.

وی عنوان کرد: در جمعه آینده 25 اسفند ماه شاهد برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی هستیم که جایزه ویژه این همایش یک دستگاه پراید توسط سرپرستی صندوق‌های قرض‌الحسنه مالی و اعتباری ریحانه گستر مشیز استان کرمان و سفرهای عمره و کربلا توسط سرپرستی بانک‌های رسالت و رفاه کارگران در نظر گرفته شده که پس از قرعه‌کشی به برندگان خوش‌شانس این همایش تقدیم می‌شود. 

انتهای پیام/80012/ر30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول