اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اصفهان:

قرارگاه مهندسی اصفهان می‌تواند الگویی جهانی باشد / یک روز نیز برای خدمت‌رسانی کافی است

خبرگزاری فارس: مدیر کل اداره ارشاد اسلامی اصفهان با بیان اینکه یک روز و یک ساعت نیز برای خدمت‌رسانی کافی است، گفت: جوانان اصفهانی به الگوی فرهنگی مهندسی اسلامی دست پیدا کردند که می‌تواند الگوی دیگر کشورها قرار بگیرد.

قرارگاه مهندسی اصفهان می‌تواند الگویی جهانی باشد / یک روز نیز برای خدمت‌رسانی کافی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان محمد قطبی ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان اظهار کرد: در سال 83 موضوعی با عنوان مهندسی فرهنگی در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت و رهبر معظم انقلاب در سال 84 در دیدار فعالان فرهنگی از اینکه این مسئله مورد توجه قرار نگرفته است گله کردند.

وی با بیان اینکه در سال 85 همایش ملی مهندسی فرهنگی برگزار شد، افزود: شاخه‌های مختلفی در عرصه، فرهنگ، هنر و اندیشه داریم که تا مدت‌ها حلقه اتصالی نداشتند اما مهندسی فرهنگی حلقه اتصال این چرخه قرار گرفت.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه تعزیه سنتی ایران به خوبی پیوند میان مذهب و هنر را نشان می‌دهد، تأکید کرد این هماهنگی در دنیای معاصر فراموش شده است و این در حالی است که اگر مسیر ترویج دین را با بهره‌گیری از هنر پیش ببریم تأثیر آن صدها برابر می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه در مهندسی فرهنگی به دنبال آن هستیم ایجاد منظومه به هم پیوسته‌ فرایند محوری است که همه ارزش‌های فرهنگی و هنری را گرد خورشید مذهب و دین قرار می‌دهد.

قطبی با بیان اینکه تاکنون الگوی درستی در این زمینه نداشته‌ایم، گفت: جوانان اصفهانی به الگوی فرهنگی مهندسی اسلامی دست پیدا کردند که پیوند میان تمام ارزش‌ها را فراهم می‌آورد و این الگوی بومی که به حلقه الهی متصل است می‌تواند الگوی دیگر کشورها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: اصفهان دارای ظرفیت‌های فرهنگی و شخصیت‌های وارسته‌ای است باید بستری فراهم کنیم تا این ارزش‌ها به نسل‌های بعدی منتقل شود.

مدیر کل اداره ارشاد اسلامی اصفهان تأکید کرد: الگویی با عنوان مستند سازی تجربیات مدیران در قرارگاه فرهنگی اصفهان طراحی شده و به زودی یافته‌ها و تجربیات تمام مدیران شهر مستندسازی می‌شود تا برای نسل‌های آینده استفاده شده و در تاریخ باقی بماند.

وی اضافه کرد: برخی به من این انتقاد را وارد کردند که با پذیرش این سمت در مدت کوتاه نمی‌توان کاری انجام داد اما برای من یک روز هم یک روز است حتی اگر یک ساعت باشد.

انتهای پیام/63008/صا30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول