اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

حضور جوانان در محافل دینی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه لاهیجان یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را حضور جوانان در مساجد و محافل دینی دانست و گفت: این امر موجب تقویت روح دینی در آن ها می‌شود و هواهای نفسانی را سرکوب می‌کند.

حضور جوانان در محافل دینی راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام  محمدتقی صرفی‌پور امروز در نماز جمعه این شهر با اشاره به موضوع خانواده از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گذاشتن نام نیک، یاد دادن ادب و تعلیم قرآن را از حقوق والدین نسبت به فرزندان در اسلام دانست.

وی با بیان اینکه مسئله‌ نماز مهم‌ترین‌ نشانه‌های‌ تربیت‌ صحیح‌ است، اظهار کرد: ‌در خانه‌ای‌ که والدین نماز می‌خوانند امید به هدایت و سعادت فرزند هزاران بار بیشتر است.

‌خطیب جمعه لاهیجان افزود: اگر پرورش مذهبی از سن 12 سالگی به درستی انجام گیرد او در 16 سالگی یک فرد معتقد و با ایمان می‌شود و با این احساس در مقابل تمایلات نفسانی و شهوات مقاومت می‌کند و از تندروی و طغیان برکنار می‌‌ماند.

وی در ادامه به سالگرد بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: توصیه می‌کنم کارکنان خدوم بنیاد شهید مانند گذشته خدمتگزار خانواده معظم شهدا و ایثارگران باشند و با تمام توان به این عزیزان امام (ره) و رهبری و ملت خدمت کنند.

صرفی‌پور با بیان اینکه دشمن از ابتدای انقلاب اسلامی برای شکست نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر راهی به‌ویژه در دوران جنگ و پس از جنگ از راه فرهنگی وارد شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سال 71 فرمودند که علامت‌های فرهنگی دشمن در شهرها و روستاهای کشور دیده می‌شود که بر این اساس ناتوی فرهنگی را عنوان کردند.

وی یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی را حضور جوانان در مساجد و محافل دینی دانست و گفت: این امر موجب تقویت روح دینی درون‌ها می‌شود و هواهای نفسانی را سرکوب می‌کند.

امام جمعه لاهیجان، حضور جوانان این شهرستان در مساجد را ضعیف خواند و تصریح کرد: یکی از دلایل این امر ممکن است طولانی بودن نماز جماعت و سخنرانی‌ها و جلسات دعا و قرآن باشد.

وی بدهی‌های شرعی زن مانند کفاره، خمس، رد مظالم و... را به عهده خود زن دانست و خاطرنشان کرد: پرداخت این بدهی‌ها به‌عهده شوهر نیست و اگر زن توان مالی داشت می‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد در غیر این صورت تکلیفی بر او نیست.

صرفی‌پور با تذکر به مسئولان لاهیجانی درباره وضعیت آب شرب این شهرستان، یادآور شد: به مسئولان تذکر می‌دهیم که درباره افت فشار آب و پایین بودن کیفیت آب این شهر مهم و توریستی اقدام کنند.

انتهای پیام/84002/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول