اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اسوه‌های بیدار- 21

آسودی: هدف سپاه نقد عرصه هنر نیست

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران گفت: هدف سپاه از ورود به عرصه هنر، نقد عرصه هنر نیست بلکه هدف اصلی کمک‌رسانی به این حوزه است.

آسودی: هدف سپاه نقد عرصه هنر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، سردار محمدعلی آسودی در حاشیه دومین جشنواره تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران در سمنان اظهار داشت: جهان هستی با همه عظمتش صحنه نمایشی است که تهیه‏کننده آن خداوند تبارک و تعالی و کارگردانان آن انبیا و بازیگران این صحنه نمایش انسان‌ها هستند.

وی افزود: انسان از بدو تولد تا لحظه فرارسیدن مرگ در پرده‌های مختلف زندگی ایفای نقش می‌کند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران افزود: هر یک از انسان‌ها در دوره‌های مختلف نقشی دارند که خداوند توسط انبیا، آن نقش را برای یکایک انسان‌ها بیان کرده است.

وی گفت: انسان‌هایی در عرصه پهناور گیتی می‌توانند به همه امتیازات خداوند به عنوان تهیه‏کننده این صحنه نمایش دست یابند که عبد و بنده خداوند باشند؛ به گونه‌ای که مدافع اسلام در مقابل کفر و استکبار در تمامی عرصه‌های زمانی و یار و یاور مظلومان جهان از زمان آغاز تا لحظه مرگ باشند.

آسودی تصریح کرد: باید هنرپیشه واقعی عرصه‌های مختلف باشد نه آنکه نقش بازی کند؛ به گونه‌ای که آن نقش در بطن و متن زندگی او بروز و ظهور ندارد.

وی بیان داشت: شهدا همان انسان‌های هستند که به تمامی فرامین الهی و اسلامی گوش فرا دادند و ممتاز شدند و در تاریخ جاوید شدند و به تعبیری شهدا نقششان را خوب اجرا کردند.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: این جشنواره سوای اهداف و مأموریت‌های خاصش، یادبود سردار شهید حسن شاطری است؛ همان سردار شهیدی که نقشش را به گونه‌ای ایفا کرد که در جهان ممتاز شد و می‌توان گفت شاطری به حق خود که همان شهادت بود، دست یافت.

آسودی اظهار داشت: اگر شهید شاطری و هم‏رزمانش بعد از نبرد 33 روزه به کمک حزب‌الله لبنان نمی‌رفتند، لبنان با بحران جدی روبه‌رو می‌شد؛ ولی شهید شاطری و دوستانش با ورود به عرصه سازندگی خرابه‌ها و ویرانه‌های لبنان را آباد کردند.

وی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم همانند شهیدان ماندگار شویم، باید به تکلیفمان به نحو مطلوب عمل کنیم و در صحنه انقلاب و اسلام کم نگذاریم و با جدیت در صحنه حضور یافته و نقش‏آفرینی کنیم تا دنیا را به تعجب وادارد؛ همان‏گونه که در هشت سال دفاع مقدس دنیا را به تعجب واداشتیم.

معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه تا کنون 50 گروه هنری در بخش‌های تئاتر، سرود و تواشیح سپاه‌های استانی راه‌اندازی‌ شده است، افزود: سپاه در عرصه‌ هنر پیش از این نیز فعال بوده اما در مقطعی حضورش کمرنگ شد و اکنون به حول و قوه الهی مجدداً چندسالی است که وارد صحنه شده است.

آسودی گفت: امیدواریم در سال‌های آینده و در گام سوم با ارائه محصولات متنوع و تأثیرگذار بتوانیم شاهد رشد روز‌افزون هنرمندان پاسدار در عرصه هنر باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، در دومین جشنواره کشوری تئاتر، سرود و تواشیح سپاه پاسداران از 17 استان در قالب 18 گروه به تفکیک شش گروه سرود، شش گروه تئاتر و شش گروه تواشیح به مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند.

در این جشنواره استان‌های زنجان، مازندران، خراسان شمالی، فارس، بوشهر، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، خراسان جنوبی، کردستان، البرز، ایلام و چهارمحال و بختیاری حضور داشتند.

انتهای پیام/2249/‌ق/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول