اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان:

احکام الهی با شیوه‌ هنری منتقل شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ضرورت انتقال احکام الهی با شیوه‌های هنری را ضرورت دانست.

احکام الهی با شیوه‌ هنری منتقل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید حاذق نیکرو در مراسم اختتامیه جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات «الله تی‌تی» در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیا (ص) این شهر با اشاره به اتصال قرآن کریم به هنر متعالی، اظهار کرد: قرآن کریم دارای ویژگی‌های هنری بسیاری است.

*عظمت قرآن کریم تحول‌ساز است

وی با بیان اینکه عظمت، حقانیت و جامعیت در قرآن کریم نهفته است، تصریح کرد: عظمت قرآن کریم تاثیرگذار و تحول‌ساز است.

این مسئول، به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید «اگر قرآن را به کوهی فرو می‌فرستادیم، یقیناً آن کوه از بیم خدا فروتنی می‌کرد و پاشیده می‌شد».

به گفته حاذق نیکرو، کلامی که می‌تواند موجب ایجاد تحول در کوه شود، به طور یقین می‌تواند دل‌های انسان‌ها را نیز متحول کند.

*ضرورت انتقال ارزش‌ها با عمل انسان

وی با بیان اینکه وجود عظمت می‌تواند موجب ایجاد حقانیت شود، تصریح کرد: باید با عمل خود ارزش‌ها را به دیگران انتقال دهیم.

این مسئول اضافه کرد: امام خمینی (ره) سرشار از عمل به دانسته‌ها بود و به این دلیل تا عمق جان مسلمانان و غیر مسلمانان دنیا نفوذ کرد.

حاذق نیکرو، هنر متعالی را دارای تاثیر بالایی بر انسان دانست و گفت: هنر به دلیل نوع نگاه، قالب، شکل و تنوع تاثیر بسیاری بر انسان دارد.

* هنر دارای زبانی فراملی است

وی با بیان اینکه هنر دارای زبان فراملی و فراقومی است، خاطرنشان کرد: از هنر می‌توان برای ایجاد سبک زندگی، تبیین سیره مومنان و زندگی طیبه استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، به برگزاری موفق جشنواره «الله تی‌تی» اشاره کرد و افزود: این جشنواره در حوزه تبلیغ و ترویج قرآن کریم به زبان هنر به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.

*شرکت 173 هنرمند در جشنواره «الله تی‌تی»

وی از شرکت 173 هنرمند در جشنواره ملی گرافیک قرآنی آیات «الله تی‌تی» خبر داد و گفت: استقبال هنرمندان از این جشنواره ارزشمند و قابل تحسین بوده است.

به گفته حاذق‌نیکرو، زمانی که آهن مطیع دست هنرمند می‌شود باید قلب‌های مومن نیز مطیع و تشنه فرمان‌های الهی شود.

*احکام الهی باید با شیوه‌های هنری منتقل شود

وی با بیان اینکه احکام و فرامین الهی باید با شیوه‌های جذاب و هنری منتقل شود، اذعان کرد: این امر با کمک هنرمندان متعهد قابل اجراست.

این مسئول درباره حمایت از هنرمندان متعهد و آثار ارزشی، یادآور شد: از آثار هنری که در محورهای اسلام ناب، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و ارزش‌های ملی باشد حمایت می‌شود.

وی قرآن کریم را محتوای تمام محورهای مذکور خواند و تصریح کرد: قرآن کریم گنجینه‌ای سرشار و مملو از روش زندگی پاک و حیات طیبه است.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول