اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خراسان شمالی

تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس گردآوری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: طرح گردآوری تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب مجموعه‌ای مکتوب منتشر می‌شود.

تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس گردآوری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، میثم مرادی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی این استان اظهار کرد: تمام تلاش ما این است که اتفاقات ارزشمند و اثرگذار دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، برای آینده ماندگار شود.

وی افزود: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بیشترین وقایع ماندگار برخوردار است و عرصه‌های بسیار گسترده‌ای را برای جمع آوری و گردآوری آثار متعدد و پرمخاطب پدید می‌آورد.

مرادی به استقبال گسترده عموم مردم از مجموعه‌هایی همچون «دا» با انتشار بیش از 500 هزار نسخه اشاره کرد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که گرایش مردم به این مجموعه‌ها چقدر جدی است و این مهم وظیفه ما را در قبال تدوین چنین مجموعه‌هایی سنگین‌تر می‌کند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بیان زوایای مهم و مغفول مانده انقلاب و دوران جنگ تحمیلی و معرفی این گنج پنهان را مورد تأکید قرار داد و از اهداف این طرح عنوان کرد.

وی  پژوهش استنادی و بررسی برای شناسایی افراد و اولویت‌ها، جمع آوری اسناد و مدارک مربوط و طراحی سوالات را روند عملکرد پژوهشی این مجموعه اعلام کرد.

مرادی تصریح کرد: بدین وسیله در صددیم تا سرآمدان و پیشتازان انقلاب و دفاع مقدس در استان را شناسایی و زمینه استخراج و جمع آوری اسناد مکتوب و شفاهی برای تدوین نقش استان در انقلاب و دفاع مقدس را فراهم آوریم.

وی همچنین معرفی الگوهای ملموس و ایجاد روحیه مقاومت و غرور ملی در میان نسل سوم انقلاب، ایجاد انسجام اجتماعی و فرهنگی به واسطه بازخوانی حوادث و اتفاقات مهم که عامه مرد نقش اساسی در ایجاد آن را داشته‌اند و نیز ایجاد ارتباط نسل اول انقلاب با نسل حاضر و ماندگار کردن حماسه‌ها و کمک به تکمیل پازل ثبت تاریخ معاصر را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین تهیه بانک اطلاعاتی سوژه‌های تاریخ شفاهی و نیز تولید محتوا برای ساخت مجموعه‌های مستند تصویری برای پخش در سیمای استانی و ملی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون هفت مجموعه مکتوب در هفت شهرستان استان با مضمون دفاع مقدس و دوران پیروزی انقلاب آماده انتشار است.

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول