اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و استاندار اردبیل

شانزدهمین دفتر دیوان عدالت اداری در اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری فارس: همزمان با حضور رئیس دیوان عدالت اداری و استاندار و مسئولان اجرایی اردبیل شانزدهمین دفتر دیوان عدالت اداری در استان اردبیل راه‌اندازی شد.

شانزدهمین دفتر دیوان عدالت اداری در اردبیل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسمی که صبح امروز در محل دادگستری اردبیل برگزار شد، رئیس دیوان عدالت اداری در سخنانی اظهار داشت: ما وظیفه راه‌اندازی دفاتر دیوان عدالت اداری را در استان‌ها عهده‌دار هستیم ولی در این زمینه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم به طوری که در هر استان تنها مجوز استخدام یک نفر به ما داده شده است.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری از استانداران و مدیران اجرایی خواست حداقل سه یا چهار نفر از نیروهای مازاد ادارات را در اختیار دیوان قرار دهند تا این مجموعه با کار‌آمدی و توان بیشتر در خدمت مردم بوده و شکایات و دادخواست آنها را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در این شعبه رسیدگی پرونده صورت نمی‌گیرد و تنها دریافت دادخواست، تنظیم اوراق و ارسال آنها به تهران صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این دفتر دیگر نیازی نیست مردم به دیوان عدالت اداری پایتخت مراجعه کنند و می‌توانند شکایات خود را از طریق دفتر استان پیگیری کنند.

منتظری یادآور شد: این دفتر در دادگستری استان واقع شده و به نظر می‌رسد ارائه خدمات از این طریق شایسته و مطلوب اتفاق بیفتد.

رشد یک درصدی تخلفات اداری اردبیل / ورودی پرونده‌ها در 11 ماه امسال 1074 پرونده بوده است

این مسئول با هشدار و یک تبریک به مسئولان استان گفت: تبریک ما از این جهت است که ورودی پرونده‌ها در استان اردبیل در 11 ماه امسال نسبت به مدت مشابه تنها یک درصد رشد داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری عنوان کرد: این در حالی است که ما در مقایسه سال 89 با 90 شاهد رشد 31 درصدی پرونده‌های ورودی به شعب دیوان بودیم که خوشبختانه در 11 ماه امسال این کاهش محسوس ورودی‌ها اتفاق افتاده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منتظری ضمن هشدار به مسئولان استان افزود: اینکه در 11 ماه امسال یک هزار و 74 پرونده ورودی از استان اردبیل داشته باشیم به نظر زیاد بوده و باید تدبیری اندیشید تا میزان آن کاهش یابد.

این مسئول از مسئولان استان اردبیل خواست تا با بررسی تخلفات صورت گرفته در ادارات و شکایات واصله از مردم نسبت به برطرف کردن معایب اهتمام داشته باشند.

رئیس دیوان عدالت اداری بیان داشت: برخی از دستگا‌ه‌ها بیش از 98 مورد و برخی دیگر نیز 30 تا 10 مورد شکایات مردمی داشته‌اند که تفاوت شکایات انجام شده از سوی مردم از برخی دستگاه‌ها قابل توجه است.

منتظری تصریح کرد: استاندار سختکوش اردبیل باید در یک کار کارشناسی معایب احتمالی را برطرف کند تا میزان شکایات مردمی از ادارات کاهش یافته و مردم نیز به سهولت خدمات را دریافت کنند.

وی ابراز داشت: عمده مسئولیت شعبه دیوان عدالت اداری اردبیل تنظیم لوایح و شکایات و ارسال آن به تهران است تا مورد رسیدگی قرار گیرد تا حق و حقوق مردم ضایع نشود.

وی در پایان سخنان خود از استاندار اردبیل و دیگر دستگاه‌های اجرایی که در راه‌اندازی دفتر اردبیل و نمایندگی این استان تلاش و کوشش کردند قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم محسن عبدی به عنوان مسئول دفتر نمایندگی دیوان عدالت استان اردبیل معرفی شد و اولین پرونده نیز ثبت در رایانه شد.

انتهای پیام/62004/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول